14 خانه عالم نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: 14 خانه عالم در این شهرستان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که نیاز است در بحث اعتبارات، توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: امسال برای تعمیر و بازسازی خانه های عالم این شهرستان، پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات فرمانداری مصوب شده که با تخصیص به موقع، اقدامات لازم در این حوزه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 28 خانه عالم در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه است و در چهار منطقه حاشیه شهر نیز خانه عالم فعال است که روحانیون در آن مستقر بوده و غالبا بومی هستند.

حجت الاسلام معلم با اشاره به قرار گرفتن خانه های عالم در مناطق حاشیه شهر شیروان عنوان کرد: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، نزاع خانوادگی و جهت تحکیم بنیان خانواده در این مناطق مکان هایی به عنوان خانه عالم در نظر گرفته شده و روحانوییون مشغول به فعالیت هستند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: در این شهرستان تعدادی از روستاهای بزرگ از جمله باغان از توابع بخش مرکزی نیاز شدید به روحانی دارند ولی خانه عالم به دلیل استقرار آنان به همراه خانواده هایشان نیست و تاکنون به دلیل عدم خانه عالم در این روستاها نتوانسته ایم اقدامات لازم را جهت استقرار روحانی داشته باشیم.

حجت الاسلام معلم با اشاره به وجود خانه عالم در مناطق مرزی شهرستان اضافه کرد: این در صورتی است که بسیاری از روستاهای نزدیک و پرجمعیت این شهرستان که متقاضی روحانی هستند به دلیل نبود خانه عالم، روحانی در آنجا نمی تواند حضور و فعالیت داشته باشد.

وی بیان کرد: مبنای برنامه ها در خصوص ساخت خانه عالم به فرمانداری ارجاع داده شده و باید نگاه ویژه ای به این موضوع صورت بگیرد تا خانه ای در شان روحانیون احداث شود.

کد خبر 1728039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha