۷۲۴ روستای استان زنجان زکات پرداخت می کنند

صالحی با اشاره به اینکه ۷۲۴ روستای استان زنجان زکات پرداخت می کنند، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح‌اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران از جمع آوری ۴۷ میلیارد تومان زکات در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: از کل این مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب است.


وی با یادآوری اینکه در حال حاضر در ۷۲۴ روستای استان زنجان زکات پرداخت می شود، تصریح کرد: انجام می‌شود، اضافه کرد: در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه از ظرفیت روحانیون و مبلغان استفاده می شود. 

صالحی یکی از موثرترین راه های کاهش فقر را پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: جمع‌آوری زکات با محوریت بخش، دهستان و شهرستان انجام می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از تحویل ۳۵۰ پروژه مسکن مددجویی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۱ هزار خانوار مددجو تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات حمایتی بهره مند می شوند.


صالحی با اشاره به رویکرد توانمندسازی کمیته امداد و ایجاد ۵ هزار شغل برای جامعه هدف در سال گذشته افزود: از ابتدای امسال نیز ۲ هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است.


وی افزود: بحث حمایت های اجتماعی نیز ۲۴۵ سری جهیزیه از اعتبارات دولتی و هم افزایی با کمک های مردمی به مددجویان عزیز تحت حمایت تحویل شده است.

کد خبر 1728634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha