بررسی «جایگاه زنان و خانواده در جهان امروز» در نیجریه

موضوع «جایگاه زنان و خانواده در جهان امروز» با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی نیجریه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با هدف آشنایی با چالش‌ها و آسیب‌های خانواده در جهان و بهره مندی از تجربیات مفید دیگر جوامع اسلامی از همدیگر و تأکید بر دستیابی به حل مسئله برای برون رفت از معضلات احتمالی با همفکری اندیشمندان و صاحبان فکر، سلسله نشست‌های تخصصی را در سال جاری برنامه ریزی کرده است.

در این راستا، رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه دومین نشست از این سلسله نشست‌ها را با حضور شخصیت‌های علمی و دانشگاهی و با همکاری مراکز و نهادی مردم‌نهاد با عنوان «جایگاه زنان و خانواده در جهان امروز» را در نیجریه برگزار کرد.

در آیین افتتاحیه این نشست، مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی گفت: امروز ما نابودی جایگاه خانواده در غرب را از نزدیک احساس می‌کنیم، در غرب، امتیازات و کارکردهای سنتی و قانونی خانواده نادیده گرفته شده است.

وی افزود: رضایت فردی، فردگرایی و لذت‌گرایی بر خانواده سایه افکنده است و اشکال جدیدی از خانواده در غرب پدید آمده است. پیامدهای این تغییر را می‌توان از طریق وضع قوانینی که ساختار سنتی خانواده را تضعیف می‌کند، مشاهده کرد.

در این نشست، 8 تن از اساتید و اندیشمندان کشور نیجریه نیز پیرامون وضعیت زنان و خانواده در جهان معاصر، چالش‌ها و آسیب‌های آن و راه‌های برون رفت از آن سخن گفتند. سخنرانان این نشست تخصصی از ایالت‌های مختلف نیجریه از جمله ابوجا، لاگوس، کوارا، کادونا، کانو و زاریا در این رویداد شرکت کرده بودند.

پس از آن، خانم میمونه بنت الحسین از دانشگاه بایروی کانو با عنوان «زن در اسلام و چالش‌های پیشروی آن»، خانم فاطمه اسماعیل از دانشگاه احمد بلو زاریا  پیرامون «چالش حجاب در جهان معاصر»، خانم حافظه صالح علی، معاون امور آموزش و تحصیل وزات آموزش فدرال نیجریه در خصوص کودکان و نوجوانان در جهان معاصر به ایراد سخن پرداختند.

در بخشی دیگر، فاطمه محمد، رئیس مرکز سنجش رفتارهای اجتماعی با موضوع «زنان و رفتارهای اجتماعی آنها»، خانم آمینا آیدوله، رئیس تشکل با عنوان «صدای دختران و زنان نیجریه» پیرامون جایگاه زنان در نیجریه و خانم اصلایا مختار اوجینبو، معاون مرکز آموزش کودکان در لاگوس در خصوص فرزندان و تربیت آن و خانم سکینه محمد از ابوجا کارشناس ارشد وزارت فدرال اف سی تی با عنوان «رسانه و جایگاه زنان» سخنرانی کردند.

کد خبر 1728722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha