طرح «کرامت» با هدف راه‌اندازی پایگاه قرآنی در مساجد منتخب تهران اجرا می‌شود

 حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اجرای طرح قرآنی «کرامت» در مساجد منتخب و محوری تهران، گفت: در قالب این طرح در هر ناحیه شهرداری تهران از یک مسجد خواسته شده تا کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم را به صورت منظم و هدفمند مسجد برگزار کنند، تا گامی در جهت تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی برداشته شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح قرآنی «کرامت» در مساجد منتخب و محوری تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی و اینکه در مساجد کرسی تلاوت و تفسیر برگزار شود، به همین جهت در هر ناحیه شهرداری تهران از یک امام جماعت مسجد درخواست کردیم، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم را به صورت منظم و هدفمند در قالب طرح «کرامت» در مسجد برگزار کنند، تا بتوانیم به فرمایش رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: انتخاب یک مسجد از هر ناحیه شهرداری با هدف گسترده شدن پایگاه‌های قرآنی در سطح شهر تهران و الگو قرار گرفتن آن‌ها برای مساجد اطراف است و انتخاب این مساجد به این معنا نیست که مساجد دیگر فعالیت‌های قرآنی ندارند و یا نداشته باشند، بلکه، این مساجد قرار است، با نظم دادن به جلسات و هدفمند کردن جلسات کرسی تلاوت و تفسیر، الگویی برای سایر مساجد شوند.

 حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه برای اجرای طرح «کرامت» شیوه‌نامه‌ای تدوین شده که در اختیار مساجد این طرح قرار گرفته است، گفت: قرار است از این مساجد پشتیبانی‌های مادی و معنوی صورت گیرد، تا بتوانند کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن را با کیفیت بهتری برگزار کنند. همچنین این مساجد از قاریان و مفسران مشهور نیز  بهره می‌گیرند، تا جذب بیشتری به این جلسات صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: برنامه‌های این مساجد از طریق پایگاه تخصصی مسجد اطلاع رسانی می شود، تا هر کسی در هر نقطه از تهران، که مایل به استماع تلاوت قاریان مشهور و یا تفسیر آیات قرآن  است، بتواند به این مساجد مراجعه نماید.

وی ابراز کرد: قرآن کتاب هدایت است و این هدایت وقتی در مسجد رقم بخورد، آثار و نورانیت ویژه ای را در جامعه رقم خواهد زد.

کد خبر 1728784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha