تبیین فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از رسالت های حوزویان است

حجت الاسلام عبداللهی گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی در جامعه و شبهاتی که از سوی دشمنان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، حوزویان باید آمادگی پاسخ گویی به این شبهات را داشته باشند.

حجت الاسلام احد عبداللهی، امروز در حاشیه جلسه شورای نهادهای حوزوی  استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی بستر تقویت شاخص های دینی و گامی مهم در راستای مقابله با توطئه های دشمنان است.

مدیرحوزه های علمیه استان لرستان افزود: ضرورت دارد، جایگاه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بین جامعه خوب تبیین شود و این جزء رسالت های اصلی همه حوزیان است.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی در جامعه و شبهاتی که از سوی دشمنان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود، حوزویان باید آمادگی پاسخ گویی به این شبهات را داشته باشند و بتوانند این شبهات را جواب داده و تبیین ، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به مصوبات جلسه شورای نهادهای حوزوی که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: این جلسه با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر  و شبهاتی که امروز در جامعه دامن گیر مردم شده و اهتمامی که طلاب و خانواده های طلاب، حوزیان خواهر و برادر نسبت به این فریضتین باید داشته باشند، چندین مصوبه داشت.

وی ادامه داد: یکی از این مصوبات بحث کتابخوانی، تحت عنوان مسابقه کتابخوانی برای خانواده های طلاب و بحث کرسی آزاد اندیشی در مورد فریضتین برای طلاب برادر و خواهر را داشتیم و مجری های هردو طرح روشن شد.

مدیرحوزه های علمیه استان لرستان  افزود:همچنین برگزاری مسابقاتی تحت عنوان مقاله نویسی در مورد امر به معروف و نهی از منکر در بین طلاب برادر از مصوبات بود که امید می رود به این زودی در بین خانواده ها و طلاب اجرایی شود.

کد خبر 1728841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha