از راه اندازی گروه تئاتر کانون تا کسب رتبه برتر در در رویداد «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

احمدی گفت:راه اندازی گروه تئاتر بچه های مسجد با هدف تحقق بیانات مقام رهبری در خصوص جهادت تبیین و همچنین ایجاد جذابیت برای جوانان در مساجد شکل گرفت و امروز به لطف خدا و تلاش بچه ها موفق به کسب رتبه در رویداد فرهنگ و هنر بچه های مسجد شدیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، کانون های فرهنگی هنری مساجد با دست خالی ولی انگیزه فراوان، با اجرای فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری آموزشی، دینی و اعتقادی در سال های اخیر توانسته اند تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان را جذب مساجد کنند که این کار نیز در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئولیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای جهاد تبیین و همچنین تبدیل این پایگاه های دینی به قطب فرهنگی انجام شده است.

در استان مرکزی نیز فعالان فرهنگی زیادی پای کار آمده اند و با همکاری با کانون های مساجد علاوه بر حرکت در راستای تبیین فرهنگ و معارف دینی و اسلامی به آموزش و فرهنگ سازی در راستای احیای کارکردهای مساجد نیز پرداخته اند.

مهدی احمدی، نویسنده، کارگردان و فعال فرهنگی یکی از جوانان مستعد و با انگیزه اراکی است که بدون هیچ چشم داشتی به آموزش اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخته و با تلاش و کوشش خود توانسته گروه تئاتر بچه های مسجد را راه اندازی کند.

احمدی که خود نیز از اعضای کانون فرهنگی هنری شهید سید علی اکبر سجادی مسجد امام حسین علیه السلام شهرستان اراک است می گوید ما از کودکی در مساجد بزرگ شدیم و مسجد مامن امنی برای ما بود و باید امروز بچه های را به روش های جذاب که سبب ماندگاری آنان در مسجد شود به این پایگاه های فرهنگی و دینی جذب کنیم.

از راه اندازی گروه تئاتر کانون تا کسب رتبه برتر در در رویداد «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری شهید سید علی اکبر سجادی مسجد امام حسین علیه السلام شهرستان اراک در رواق فیلم شایسته تقدیر شد، در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: مسجد مهمترین پایگاه برای حضور جوانان و مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان است و هدف من از تشکیل این گروه تئاتر در کانون این بود که بچه ها را با جاذبه های هنری به مسجد جذب کنیم چرا که زمانه مثل قدیم نیست در گذشته ما همواره در مسجد حضور داشتیم و در برنامه ها شرکت می کردیم اما امروز با این همه جاذبه ای که دشمن ایجاد کرده بچه ها را به سمت گوشی و فضای مجازی کشانده است و همواره در صدد دروغ پراکنی و دوری بچه ها از دین است.

این کارگردان و هنرمند اراکی با تاکید بر اینکه مساجد جاذبه و تبلیغات ندارند، بیان کرد: ارکان مساجد باید با هم همدل و همراه باشند و با ایجاد جاذبه برای بچه ها به بهترین شکل جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند.

وی به اهمیت زبان هنر اشاره کرد و گفت: هنر به هر شکلی می تواند بچه ها را به مسجد جذب کند، برنامه های هنری در این راستا بسیار کار ساز هستند، گروه های سرود، قلم زنی تئاتر، نمایش و ... راه های خوبی برای آغاز این حضور هستند؛ برخی مسئولان با فعالیت نادرست و ناخواسته و بد اخلاقی سبب جلوگیری از حضور جوانان به مساجد می شوند که این مهم باید مد نظر امام جماعت، هیئت امنا و دیگر ارکان مسجد باشد.

احمدی به شرایط امروز جامعه و جنگ فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: وقتی بچه ها ریشه این مشکلاتی که هست را بندانند و بفهمند که به دین ربطی ندارد و دین ما دین قشنگی است و اگر در چهارچوب خودش اجرا شود بسیار زیبا، دلنشین و جذاب است دیگر به حرف بیگانگان گوش نمی دهند.

وی بیان کرد: امروز دشمن اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است و هر کس باید به سهم خود در این زمینه فعالیت کند و بنده نیز با هنر پای کار آمده ام و بحمدالله با مشارکت و استقبال بچه های کانون موفقیت هایی را نیز کسب کردیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ابتدا کار را با یک فراخوان در بین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اعلام کردیم که در این مرحله تعدادی برای شرکت در کلاس های بازیگری ثبت نام کردند و خوشبختانه الان حدود 100 نفر در این کلاس های حضور دارند.

این هنرمند اراکی، با بیان اینکه در حال حاضر  72 نفر از بچه های کانون های مساجد پای کار هستند و استعداد لازم را برای هنرهای نمایشی دارند، ادامه داد: هدایت این بچه ها و حضور همیشگی آنان در فعالیت های مذهی، نیازمند حمایت است و فقط با حرف نمی شود اگر از ما حمایت می شد و امکانات لازم را داشیتم این فیلم بسیار بهتر و موفقتر می شد این کار نیز که شایسته تقدیر شد اولین کار بچه ها بود.

اعضای گروه تئاتر بچه‌های مسجد بازیگر سریالی از شبکه آفتاب خواهند شد

از راه اندازی گروه تئاتر کانون تا کسب رتبه برتر در در رویداد «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

وی همچنین با اشاره به اینکه اعضای گروه تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری جهت حضور در سریال تولیدی به کارگردانی حامد شیدایی از تهیه کنندگان و کارگردانان شبکه تلویزیونی آفتاب مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: این سریال بزودی تولید و از شبکه آفتاب صدا و سیمای استان مرکزی پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای گروه های تئاتر چند کانون در فراخوان جذب بازیگر شرکت و موفق به حضور در این سریال شدند، ادامه داد: این کاریک سریال تلوزیونی برای شبکه اراک هست که به صورت اختصاصی و جداگانه بچه های ماتست دادن و خدار و شکر سر بلند و پیروز از این ارزیابی بیرون اومدیم و خیلی مورداستقبال کارگردان و مسئولین  قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت میکند، گفت: مربی بومی بودم به دلیل تجربه و نمونه شدن به عنوان مربی واحد نمایش حوزه هنری انتخاب شدم و همه بچه های کلاس کانون مساجد رو زیر نظر حوزه هنری به عنوان هنرمند ثبت کرده ایم.

این کارگردان و هنرمند اراکی به استعداد های بچه های مساجد اشاره کرد و اضافه کرد: درکانونها در رشته های هنرهای نمایشی، سرود، مداحی، نمایش و بازیگری، معرق، عروسک گردانی و... دارم

راه اندازی گروه تئاتر بچه های مسجد در روستای مرزیجران

از راه اندازی گروه تئاتر کانون تا کسب رتبه برتر در در رویداد «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

احمدی همچنین از  راه اندازی گروه تئاتر در مسجد روستای مرزیجران خبر داد و گفت: به همت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان مرکزی و با همکاری کانون فرهنگی و هنری شهید سیّدعلی اکبر سجادی گروه تئاتر بچه های مسجد در محل مسجد روستای مرزیجران اراک راه اندازی  شد.

وی در ادامه افزود: به منظور استعدادیابی و آموزش به علاقمندان تئاتر، کارگاههای نمایشی توسط  اینجانب مهدی احمدی در این مسجد از اسفندماه سال گذشته در مسجد روستای مرزیجران برگزار شد.

این هنرمند اراک خاطر نشان کرد: تاکنون توسط دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد چندین گروه نمایشی بچه های مسجد تشکیل شده و این روند همچنان بر اساس فعالان فرهنگی هنری مساجد و بضاعت بچه های مسجد ادامه خواهد داشت.

احمدی بر حمایت مسئولان از اینگونه کارهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: حمایت مسئولان از اینگونه فعالیت های فرهنگی سبب تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی می شود و مشوقی برای حضور و فعالیت های جوانان مستعد در این عرصه است.

اجرای پایان دوره گروه تئاتر بچه های مسجد روستای مرزیجران

از راه اندازی گروه تئاتر کانون تا کسب رتبه برتر در در رویداد «فرهنگ و هنر بچه های مسجد»

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های این گروه نمایش در مناسبت های مختلف نیز گفت: به مناسبت ولادت امام رضا (ع) اجرای پایان دوره گروه تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری به کارگردانی اینجانب مهدی احمدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک اجرا شد.

این هنرمند و کارگردان اراکی ادامه داد: گروه تئاتر بچه های مسجد حوزه هنری بزودی در سایر مساجد روستاها و شهرستان های استان مرکزی نیز به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

احمدی با اشاره به علاقه خود به کار با جوانان و نوجوانان و آموزش این عزیزان گفت: شروع فعایتم ازپایگاههای بسیج و بعدکانون مساجد بوده که حداقل۲۵ سال پیش این فعالیت را آغاز کرده و افراد زیادی را آموزش دادم.

وی همچنین اضافه کرد: کانون هایی که تمایل به تشکیل کلاس هنری مخصوصا تئاتر و بازیگری دارند به دبیرخانه اعلام کنند تا در جلسه ای که به زودی درحوزه هنری استان تشکیل خواهد شد شرکت و مربی به کانون شان اختصاص داده شود.

این هنرمند و کارگردان اراکی در پایان با اشاره به اینکه حوزه هنری در مواردی از ما حمایت کرد و همواره حامی گروه تئاتر هست، گفت: ما قدر دان حمایت های ایشان هستیم و اگر دیگر سازمان ها و ادارات و مسئولان فرهنگی از ما حمایت می کردند قطعا فعالیت های بهتری انجام می شد.

وی در پایان با اشاره به حمایت های مجموعه مسجد امام حسین (ع) روستای مرزیجران، رئیس هیئت امنا، همکاری خانه قرآن و عترت شهید حسین صالحی در اجراها و مدیر کانون آقای آگلی و خانم محمدی رابط کانون فرهنگی هنری شهید سید علی اکبر سجادی، گفت: این کانون نهایت همکاری را با در اختیار گذاشتن مکان برای تمرینات، همکاری در ثبت نام، فراخوان اعضا، تشویق جوانان و نوجوانان به مشارکت در کار فرهنگی و همچنین تهیه و تولید فیلم داشتند.

کد خبر 1729024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha