آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور مردم، مسئولان و گروه‌های نمایشی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور گروه‌های نمایشی، مردم وجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در پارک شانو مریوان برگزار شد.
این جشنواره در ابتدا با حرکت کارناوال شادی برگزار و با سخنرانی مسئولان و اجرای نمایش چند گروه نمایشی ادامه یافت.
۲۵ گروه در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت دارند که از این تعداد چهار گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره حضور دارند.
۲۱۵ اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد و توسط هیئت داوران بخش‌های مختلف در مجموع ۳۸ اثر تائید شد که در بازه زمانی برگزاری این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به نمایش در می‌آید.
رضا فیاضی، افشین خدری، امیرحسین شفیعی، محمود رضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، بهروز غریب‌پور داوران این دوره از جشنواره هستند.
مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان در آئین افتتاح شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: تئاتر خیابانی مریوان از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان کردستان است.

وی افزود: کردستان بعنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده است و مردم هنردوست این استان افتخار میزبانی از گروههای هنری شرکت کننده در این جشنواره را از جاهای مختلف دارند.

رمضانی اضافه کرد: امیدواریم که در این جشنواره که بعد از چند سال کرونایی تعطیل شده بود شاهد شادی و نشاط مردم و شرکت‌کنندگان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: زبان هنر زبانی نافذ و گیرا و همه پسند است و با تئاتر نیازمندی‌های جامعه را می‌توانیم منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته رویکردی که نسبت به فیلم وجود داشت رویکرد یک هنر اعتراضی بی‌جهت بود اما با انقلاب اسلامی و اصالت هنر در این انقلاب هر روز شاهد مظاهر فاخر هنر اسلامی هستیم.
رمضانی اضافه کرد: با زبان هنر است که می‌توانیم بسیاری از موضوعات جامعه را مطالبه کنیم و این جشن و جشنواره شرایط و بستری برای شاد بودن مردم است.
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امروز شاهدیم که در فلسطین اشغالی که متعلق به اسلام و مسلمانان است جنایات و نسل کشی رخ می‌دهد و امیدواریم که هنرمندان با انتقال اعتراض و مفهوم بلند دفاع از فلسطین تئاتر خیابانی مریوانی را گوهری بر تارک مریوان قرار دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد؛ هر سال بتوانیم شاهد برگزاری باشکوه این جشنواره باشیم.
 شهردار مریوان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در مهر امسال در ماه ربیع‌الاول شاهد برگزاری این جشنواره مردمی هستیم.
سامان سعیدی گفت: مردم در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی این شهر ما را همواره یاری کرده‌اند و ما هم سعی می‌کنیم خدمتگزاران خوبی درارائه خدمت به مردم باشیم.
وی از وجود گردشگری مذهبی، گردشگری فرهنگی بعنوان ظرفیت‌های این شهر یاد کرد و افزود: مریوانی‌ها مردمانی با فرهنگ هستند که در حوزه هنر مقام و رتبه و افتخاراتی کسب کرده‌اند که مایه افتخار است.
وی از حضور گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال به این شهر خبر داد و اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان زمینه‌ساز  جذب گردشگران است.
 

کد خبر 1729130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha