دوران سلطه‌گری آمریکا در عصر جدید به پایان رسیده است

استانیسلاو باچف در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان با اشاره به افول آمریکا و اضلاع قدرتش در جهان، سرکوبگری مردم در کشورهای آزادیخواه را بزرگترین نشانه اضمحلال قدرت‌های سلطه‌گری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانیسلاو باچف، تحلیل‌گر سیاست بین‌الملل و مؤلف کتاب‌های سیاسی فرهنگی در بلغارستان در دیدار با مسعود احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان که همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بود، با اشاره به افول آمریکا و اضلاع قدرتش در جهان، سرکوبگری مردم در کشورهای آزادیخواه را بزرگترین نشانه اضمحلال قدرت‌های سلطه‌گری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به نقش برجسته ایران در جهان معاصر، کشورهای ایران، روسیه و چین را ضلع جدید قدرت در جهان دانست که با همگرایی و رشد جمعی قرن جدید را تحت تاثیر خود قرار داده و خواهند داد.

تمدن ایرانی چراغ راه پیشرفت سایر تمدن‌هاست

باچف با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در نظم نوین جهان پساآمریکا، اظهار داشت: دنیای امروز مقاومت ضد استعماری، مدیون انقلاب اسلامی و ایران است. تمدن ایرانی همواره در دل تاریخ چراغ راه ایجاد و پیشرفت سایر تمدن‌ها بوده است.

احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار با تأکید بر نقش محوری مقاومت در جهان امروز علیه سلطه و نژاد پرستی، مقاومت اسلامی و فلسطین را نمونه بارزی از قیام علیه ظلم در جهان دانست.

وی اظهار داشت: امروز وظیفه تحلیل‌گران و نویسندگان در مجامع علمی و فرهنگی است که آپارتاید رسانه‌ای و نژادپرستی مدرن را زیر سؤال ببرند و حصارهای خبری استعماری را بشکنند.

احمدی مهمترین ویژگی دنیای امروز را بیداری در جهان غرب و در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: امروز هر فرد انسانی یک رسانه مهاجم علیه سلطه گیری است و همانگونه که شوروی سابق در مسیر قرن بیستم از میان رفت این توسعه انسانی رسانه‌ای، زمینه برای زوال قدرت‌های سنتی و سلطه‌گر مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی را فراهم آورده و حوادث اخیر نشانه همین زوال سریع تاریخی است.

در پایان این دیدار که همزمان با حوادث خونبار غزه انجام شد، باچف دو اثر از آخرین تألیفات خود تحت عناوین «بلغارستان در بازی بزرگ» و «شاخص‌های نظم جهان در دوران پساآمریکا» را به رایزن فرهنگی کشورمان تقدیم کرد.

شایان ذکر است؛ این دیدار در راستای سلسله نشست‌ها با اصحاب علم و فرهنگ در بلغارستان و آشنایی با سیمای انقلاب اسلامی ایران در خارج از مرزها انجام شد.

کد خبر 1730321

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha