اسلام به زن هویت بخشید/ حاج قاسم منشا تحولات بزرگی در جبهه مقاومت شد

احمد بلندنظر با اشاره به این که قبل از اسلام به زنان ظلم و ستم های فراوانی می شد، خاطرنشان کرد: اسلام به زن هویت و جایگاه بخشید و همواره حضرت خدیجه (س) در کنار پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) در کنار حضرت علی (ع) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۴ آبان ماه) احمد بلندنظر در آیین افتتاح همایش دختران حاج قاسم در جیرفت، گفت: در دوران رژیم ستم شاهی زنان و دختران ما در هیچ عرصه ای جایگاهی نداشتند و تنها درباریان از جایگاه برخوردار بودند.

فرماندار جیرفت با اشاره به این که قبل از اسلام به زنان ظلم و ستم های فراوانی می شد، خاطرنشان کرد: اسلام به زن هویت و جایگاه بخشید و همواره حضرت خدیجه (س) در کنار پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) در کنار حضرت علی (ع) بودند.

وی ابراز کرد: در دوران جنگ تحمیلی مادران فرزندان خود را از زیر قرآن رد می کردند و به جبهه می فرستادند.

بلندنظر اظهار کرد: امام خمینی (ره) حضور زنان در نهضت انقلاب اسلامی را واجب می دانستند بنابراین زنان پای به پای مردان در نهضت انقلاب حضور داشتند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه در دنیای غرب به زن به عنوان یک کالا نگاه می کنند، تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی حضور فعال دارند به طوری که برخی از زنان ایران اسلامی به عنوان سفر در کشورهای خارجی مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه امروز شما دختران حاج قاسم مسیر درستی را انتخاب کرده اید، خاطرنشان کرد: امروز شما باید در مسیر بسیج قرار بگیرید که هم خیر دنیا و هم خیر آخرت در آن است.

بلندنظر با اشاره به این که به فرموده مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی یک مکتب بود، ابراز کرد: حاج قاسم گوش به فرمان امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

فرماندار جیرفت ادامه داد: حاج قاسم در دفاع مقدس حضور پررنگی داشت و پس از اتمام جنگ وارد سپاه قدس شد و حضور ایشان باعث تغییر و تحول بسیار زیادی در جبهه مقاومت شد.

وی گفت: شهید سلیمانی پس از امام راحل تنها شخصیتی است که تشییع جنازه اش با حضور خیل عظیمی از مردم برگزار شد.

کد خبر 1730483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha