مسجد باید بتواند نیروی نخبه تربیت کند/تمجید مدیر ستاد کانون های مساجد استان از مشارکت مردم در امورات دینی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت مردم بخش کبگیان در امور دینی را ستود و گفت: با توجه به اینکه مردم این منطقه احترام خاصی برای روحانیت قائل هستند، در امورات دینی و مذهبی مشارکت فعالی داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «کریم لایقی اصل» ظهر امروز(۴ آبان ماه) در دیدار امام جمعه بخش کبگیان در شهر چیتاب ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گرایش به مسجد بالا بوده و امروز با توجه به فضای مجازی و دیگر آسیب‌های موجود در جامعه، از نقش مهم و تاثیرگذار مسجد غافل شده‌ایم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد کارکرد اصلی مسجد را آموزش و تربیت دانست و گفت: این رسالت پیامبران بوده که متاسفانه امروز ما از بسیاری از کارکردهای مسجد غافل شده و آنها در حال رنگ باختن هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسجد باید بتواند نیروی نخبه تربیت و تحویل جامعه دهد، افزود: از زمانی که ما از مسجد غافل شدیم، تربیت دینی نیز از خانه‌ها فاصله گرفته است.

لایقی اصل به وجود برخی از والدین افراد در خانه سالمندان اشاره کرد و ادامه داد: برخی به دلیل عدم تربیت دینی والدین که همه عمر و زندگی خود را در راه فرزندان صرف کرده‌اند، به خانه سالمندان سپرده‌اند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر کجا رنگ و بوی تربیت دینی و قرآنی نباشد، مسائل و معضلات اجتماعی افزایش پیدا کرده است.

وی از نهضت بازگشت به مسجد سخن به میان آورد و یادآور شد: در حال تلاش برای احیای نهضت بازگشت به مسجد هستیم و می‌طلبد که ائمه جماعات با همکاری امام جمعه هر منطقه برنامه‌ریزی لازم را برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد داشته باشند.

لایقی اصل با اشاره به ضرورت پیش بینی برنامه‌های جذاب برای جذب نوجوانان و جوانان از طرف امام جماعت و مدیر کانون مسجد، بیان کرد: جذب افراد به مسجد یک هنر ارزشمند برای تربیت مدیران آینده جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد میزان مشارکت مردم بخش کبگیان در امور دینی را ستود و گفت: با توجه به اینکه مردم این منطقه احترام خاصی برای روحانیت قائل هستند، در امورات دینی و مذهبی مشارکت فعالی داشته و دارند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ کانون فرهنگی در بخش کبگیان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با توجه به فعال بودن کانون‌ها، مجمع مساجد منطقه با همکاری امام جماعت بتوانند مسائل و مشکلات را رصد و جهت حل آنها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

کد خبر 1730519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha