امروز توطئه دشمن استحاله فرهنگی است

حجت الاسلام حمید بامری با اشاره به این که توطئه دشمن امروز استحاله فرهنگی است، بیان کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف شوم خود قلب، فکر، ذهن و هویت نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته و آتش تهاجم فرهنگی را به سمت نوجوانان متمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۵ آبان ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از نکات مهم تربیتی نظارت بر تعلیم و تربیت است و توجه به این نکته در سیره شهدا نسبت به فرزندان بسیار پررنگ است.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی شهدا نظارت و توجه آنها به علم آموزی و دانش اندوزی فرزندان است، بی توجهی و عدم نظارت والدین به این مسئله زمینه‌ های سستی و تنبلی فرزندان در کسب علم و دانش را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اولین الگوهای عینی برای فرزندان، پدر و مادر هستند، اظهار کرد: پدر برای فرزندش یک الگوی اجتماعی تمام عیار است که اگر عملکرد خوبی از خودش نشان دهد می‌تواند از فرزند یک شخصیت کامل و مفید بسازد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: میزان اهتمام والدین مخصوصا پدران به تحصیل و توجه به برنامه درسی فرزندان، آینده روشنی را برای آنها رقم می‌زند و فرزند را برای برداشتن گام‌های صحیح و استوار آماده می‌کند.

خطیب جمعه عنبرآباد بیان کرد: رسول اکرم اسلام (ص) در روایتی درباره ضرورت توجه و رسیدگی به اعضای خانواده فرمودند؛ ملعون است کسی که درباره افراد خانواده خودش کوتاهی کند.

وی با اشاره به این که والدین در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان باید به یکسری ضرورت ها توجه جدی داشته باشند، عنوان کرد: ارتباط با مدارس، حضور در جلسات انجمن اولیا و مربیان، مطالعه کتب تربیتی، ارتباط با کارشناسان تربیتی، رسیدگی به امور فرزندان در خانه از جمله این ضرورت ها است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه روز دانش آموز و هفته نوجوان را در پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: نوجوانان نسل آینده این کشور هستند و به فرموده مقام معظم رهبری به حمدالله در کشور ما سطح حرکت، سطح شور آفرینی، سطح پیشرانی به نوجوانان رسیده است.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: نوجوانانی که به سمت دوران جوانی حرکت می‌کنند برای اینکه خود را از آفت‌ها آسیب‌ها و توطئه‌های دشمنان محافظت و صیانت کنند همواره باید خود را با تفکرات، انگیزه‌ها، بصیرت و اقدام های انقلابی آماده و مهیا کنند.

وی اضافه کرد: به فرموده امام جامعه نوجوانان کشور را ان شاء الله به اوج خواهند رساند برای همین است که دشمن در تهاجم فرهنگی امروز قلب، ذهن، تفکر و اندیشه نسل آینده ساز را هدف قرار داده است تا بتواند هویت زدایی کند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: اگر نگاهی به حوادث سال گذشته داشته باشیم متوجه توطئه دشمن برای نسل آینده ساز خواهیم شد، دشمن با رصد و تحلیل خود از تاثیرگذاری تهاجم فرهنگی در بسترهای مختلف فضای مجازی، اعم از پیام رسان‌ ها، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای نقشه حساب شده‌ای برای ایجاد آشوب در ایران کشیده بود.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه شروع سال تحصیلی در اولین سال پسا کرونا فرصت طلایی برای دشمن بود، ابراز کرد: در دسترس‌ترین اهداف این نقشه شوم، نوجوانانی بودند که تحت تربیت فکری و روحی دستگاه فکری و معرفتی دشمن قرار گرفته بودند این یک زنگ خطر و هشدار بود برای ما که اگر غفلت کنیم سیلی می خوریم.

وی با اشاره به این که توطئه دشمن امروز استحاله فرهنگی است، بیان کرد: دشمن برای رسیدن به این هدف شوم خود قلب، فکر، ذهن و هویت نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته و آتش تهاجم فرهنگی را به سمت نوجوانان  متمرکز کرده است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌ هایی که پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به طور کامل از آن استفاده نشده گاهی مورد غفلت هم واقع شده و متاسفانه همین غفلت ما، نظام سلطه را جرات داد و دشمن طمع کرد و در پی اجرایی کردن سند 2030 برآمد، غفلت از ظرفیت عظیم تبلیغ دانش آموزی است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: تبلیغ دانش آموزی ظرفیتی است که اگر در آن سرمایه‌گذاری صحیح صورت گیرد می‌تواند سلامت جامعه و رشد و پیشرفت کشور را تضمین کند.

وی اضافه کرد: مبلغان، طلاب، مربیان توجه کنند امروز برای فعال کردن ظرفیت تبلیغ دانش آموزی فرصت بسیار مغتنمی است که بستر و فضا مهیا شده و این ظرفیت توسط مبلغان، طلاب و مربیان کارآمد فعال شود تا از مرزهای اعتقادی و اخلاقی دانش آموزانی که قرار است آینده ساز باشند، صیانت کند.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: آنچه که امروز یک مبلغ دینی و یک مربی به عنوان یک راهبرد باید به آن نگاه کند ضرورت ارتباط با فضای دانش آموز و حضور فعال و موثر در مدارس است که این موضوع باید جدی‌تر دنبال شود.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، بیان کرد: از ۱۵ مهر ماه که عملیات بزرگ طوفان الاقصی شروع شد تاکنون رژیم صهیونیستی برای جبران این بی‌ اعتباری و شکست، حملات وحشیانه زیادی علیه نوار غزه انجام داده که بیش از ۶ هزار نفر در این حملات شهید شدند.

وی با بیان اینکه جنایتی که رژیم صهیونیستی انجام داد هولوکاست واقعی است، اظهار کرد: این جنایات رژیم جعلی مصداق نسل کشی است، تصاویر اجساد تکه تکه شده قربانیان این جنایت مخصوصا کودکان نشان می‌دهد که اساسا حقوق بشر معنایی برای غرب ندارد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد::این جنایت همزمان با حضور روسای ظالم کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به سرزمین‌های اشغالی انجام شد که نشان می دهد جنایات صهیونیست‌ها با حمایت غرب انجام می‌شود و این کشورها شریک جرم اصلی این جنایات هستند.

امام جمعه عنبرآباد گفت: آن چیزی که از حضور سراسیمه روسای ظالم این کشورها به سرزمین‌های اشغالی مشخص شد، این است که اسرائیل حال و روز خوشی ندارد و این کشورها برای دادن تنفس مصنوعی به این رژیم حاضر می شوند که جلوی فروپاشی اسرائیل را بگیرند اما بدانند که نمی توانند.

وی عنوان کرد: اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق آب غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته جمعی و نقص خطرناک قوانین بین المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل کشی دانست.

کد خبر 1730584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha