لزوم سوق دادن دانش آموزان به سمت معارف دینی

حجت الاسلام صباغیان گفت: هر کس در هر حوزه ای به معنای حقیقی باید وسیله ای برای انتقال معارف شریعت و دینی به دانش آموزان باشد و مربیان برای دانش آموزان برنامه ای طراحی کنند و آن ها را به سمت معارف دینی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن صباغیان- امام جمعه شهرستان زیرکوه-امروز (۶ آبان) در دیدار با دانش آموزان ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: محور فعالیت های همه ما باید هدایت دانش آموزان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: قلب این نوجوان ها یک کشتزار بکر است که هر چه در آن بکاریم ثمر می‌دهد و اگر خوب بکاریم نتیجه این کشتزار قطعا یک نتیجه موثری خواهد بود و اگر هم خدایی نکرده در تربیت‌شان درست عمل نکنیم بعداً افسوس خواهیم خورد.

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه طرح های خوبی در جهت تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس اجرا می شود، افزود: از جمله می توان به طرح تربیتی امین یا طرح روشنا در مدارس اشاره کرد و وجود و اجرای این طرح ها بسیار لازم و موثر است.

امام جمعه زیرکوه در ادامه گفت: اما آنچه باید یک مربی بداند ضرورت ارتباط با فضای دانش آموزی است و باید دانش آموزان را بشناسد و با آن ها ارتباط موثر بگیرد و یک مربی باید حضور فعال و موثر در مدارس داشته باشد چراکه این مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: نگاه مربی به دانش آموز باید همانند نگاه به اشرف مخلوقات عالم باشد و این متربی امانتی در دستان شما است و اگر امانتدار خوب و موثری باشید همانند پیامبر خواهید بود.

حجت الاسلام صباغیان در خصوص بسیج دانش آموزی عنوان کرد: بسیج دانش آموزی یکی از حلقه های میانی در جهت رشد این استعداد های افضل و برتر و اشرف یعنی دانش آموزان محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: هر کس در هر حوزه ای به معنای حقیقی باید وسیله ای برای انتقال معارف شریعت و دینی باشد و مربی برای دانش آموزان برنامه داشته باشد و آنها را به سمت معارف دینی، اخلاقی، آموزشی و تربیتی سوق دهد.

وی در پایان عنوان کرد: بهترین و نورانی ترین و اثرپذیرترین قشر، همین قشر دانش آموزان هستند و آینده نظام از آن دانش آموزان خواهد بود.

کد خبر 1730793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha