۵۰ کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان تاسیس می شود

حجت الاسلام حاجتی از راه اندازی ۵۰ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان خبر داد و گفت: این کانون ها به منظور فراهم سازی بستر فعالیت زنان در مساجد و مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی راه اندازی می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش زن در دین اسلام اظهار کرد: زن مسلمان با رعایت عفاف و حجاب می تواند در جامعه حضور داشته باشد و این حجاب تاثیرات اجتماعی فراوانی دارد.  

وی با بیان اینکه، زن مسلمان در کنار تربیت فرزند و حفظ خانواده به کارهای اجتماعی خود نیز می‌پردازد، بر فراهم سازی بستر مناسب برای فعالیت بانوان مسلمان تاکید کرد و گفت: در این راستا در سال جاری ۵۰ کانون فرهنگی و هنری ویژه خواهران در استان تاسیس می‌شوند تا بستر فعالیت زنان در مساجد و مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را فراهم کنند.

حجت الاسلام حاجتی احیا رویکرد نهضت بازگشت مسجد، تقویت فعالیت‌های مسجدمحور، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، مهارت افزایی و توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف، بصیرت افزایی و ... را از اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی‌هنری ویژه بانوان اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های کانون‌های خواهران مبتنی بر الگوی تعالی دخترانه و ناظر به تعالی این قشر است افزود: با راه اندازی کانون‌های خواهران شاهد تاثیرگذاری بیشتر آنان در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

کد خبر 1731176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha