الازهر، از کشورهای عربی و اسلامی خواست از غزه حمایت کنند

الازهر از کشورهای عربی و اسلامی خواست از توانایی‌ها، ثروت و منابع قدرت خود برای حمایت از غزه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، الازهر مصر در بیانیه‌ای از دولت‌های کشورهای عربی و اسلامی خواست در مقابله با جنگی که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته است، به سرعت دست یاری به سوی فلسطینی‌ها دراز کنند.

الازهر همچنین از دولت‌های عربی و اسلامی خواست از توانایی‌ها، ثروت و منابع قدرت خود برای حمایت از غزه استفاده کنند.

در این بیانیه از کسانی که او به‌ عنوان قهرمانان غزه توصیف کرد، ستایش کرد و گفت: «با ایمان خود با کشتی‌های جنگی، ناوهای هواپیمابر و موشک‌اندازها با ایمان خود به خدا بدون ترس و ذلت با آنها مقابله می‌کنید».

الازهر، ارتش رژیم صهیونیستی را تروریستی توصیف کرد که از هرگونه معانی اخلاقی و انسانی تهی است و اجازه انجام جنایات وحشیانه مختلف از جمله بمباران بیمارستان ها، تخریب مساجد و کلیساها، و کشتن کودکان، زنان، خبرنگاران روزنامه ها و شهروندان بی گناه را می‌دهد.

الازهر از مواضع شجاعانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که پیش از این خواستار ضرورت توقف تجاوز علیه ضعیفان و مظلومان در نوار غزه  شده بود، قدردانی کرد.

الازهر در بیانیه های قبلی خود از مردم عرب و اسلامی خواسته بود که در وابستگی به غرب تجدید نظر کنند و آن را «استکبار» توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها باید بدانند که غرب با تمام توانایی‌های نظامی و ماشین‌های مخرب‌اش در مواجهه با شما ضعیف و بیمناک است و در سرزمینی غیر از سرزمین خود می‌جنگد و از عقاید و ایدئولوژی‌های منسوخ دفاع می‌کند.

وی از فلسطینی‌ها خواست در برابر حملات رژیم صهیونیستی ثابت قدم بمانند، «وحشیگری وحشیانه» و در مقابل کسانی که «جانوران جنگل» توصیف می‌کند در دام «ضعف» نیفتند.

کد خبر 1731201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha