بیش از ۳۰ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان در استان همدان راه اندازی می شود

حجت الاسلام عزیزی گفت: بیش از ۳۰ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان در راستای تقویت فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه خانواده و بانوان و نقش آفرینی بیش از پیش خواهران در عرصه فعالیت‌های فرهنگی مسجد محور در مساجد فعال استان راه اندازی می شود.

  حجت الاسلام علی عزیزی ، در گفت و گو با خبرنگار شبستان از همدان گفت: با توجه به ضرورت توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، راه اندازی کانون فرهنگی، هنری ویژه خواهران در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانو ن های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه تا کنون ۱۰ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در همدان راه اندازی شده است، افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حضور بانوان، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و... را از دیگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، ‌هنری ویژه بانوان دانست.

وی بیان کرد: علاقمندان می توانند فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه خواهران را از سامانه زیست بوم بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد اقدام به تأسیس کانون ویژه خواهران نمایند.

وی بیان کرد: آموزش های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف و سایر موضوع های خانواده و بانوان از رویکردهای مهم این کانون ها در مساجد خواهد بود.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با بیان اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند، تأکید کرد: بدون تردید، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن‌ها، نیازمند بازنگری جدی به این مقوله است و نخستین قدم توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه‌های متناسب با این توانمندی‌ها و در نهایت، تلاش برای ارتقای جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور است.

کد خبر 1731513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha