تظاهرات گسترده کشورهای عربی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

کشورهای مختلف عربی از جمله اردن، قطر، عمان، یمن، مصر، مراکش و موریتانی شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تی آر تی، چندین کشور عربی شاهد راهپیمایی های اعتراضی در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بودند که وارد چهارمین هفته خود شده است.

قطر

رسانه‌های محلی در قطر گزارش دادند: جمعی از نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه در مسجد «محمد بن عبدالوهاب» در دوحه حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.

عمان

فیلم‌های ویدیویی از شبکه «ایکس» از عمان منتشر شهده است که اهالی «نزوی» در این کشور برای اعلام همبشتگی با مردم غزه تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطینی، شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین سر دادند و تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

مصر

نمازگزاران در مساجد مصر که برای اقامه نماز جمعه رفته بودند، با سر دادن شعارهای تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نمازگزاران مصری همچنین در مساجد،  خواستار حفظ نوار غزه، رفع ناراحتی فلسطینیان، خونریزی آنها و شفای مجروحانشان شدند.

اردن

هزاران اردنی در اعتراض به تجاوزات و بمباران مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مقابل سفارت اسرائیل در امان، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

اردنی‌ها پس از اقامه نماز جمعه در همبستگی با مردم غزه در نزدیکی سفارت اسرائیل در امان، پایتخت این کشور تجمع کردند و شعارهایی از جمله «با جان و خون خود، تو را فدیه می‌دهیم» سر دادند.

مراکش

هزاران مراکشی در شهرهای اوجده (شرق)، طنجه، کازابلانکا، سیدی سلیمان (شمال) و تارودانت (مرکز)، در همبستگی با مردم فلسطین و نوار غزه، تظاهرات کردند.

تونس

در تونس، صدها نفر روز جمعه در پایتخت این کشور برای رد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات کردند.

یمن

روز جمعه، یمن شاهد راهپیمایی و تظاهرات گسترده در 10 استان در همبستگی با مردم غزه بود و در محکومیت کشتار هزاران فلسطینی توسط اسرائیل، در صنعا، شهرهای تعز (جنوب غربی)، مأرب، صعده، حجه (شمال)  و حدیده (غرب) تظاهرات کردند.

موریتانی

صدها موریتانیایی نیز روز جمعه در نواکشوت، پایتخت این کشور تظاهرات کردند و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

راهپیمایی از یک مسجد در نواکشوت آغاز شد و به سمت مقر نمایندگی سازمان ملل متحد حرکت کردند و طی آن تظاهرکنندگان پرچم‌ها و بنرهای فلسطینی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود: «محاصره را بردارید» و «آری به اخراج سفیران متجاوز به غزه».

28 روز است که ارتش رژیم صهیونیستی به تجاوزات و جنگ ویرانگر خود به غزه ادامه داده است که طی آن 9227 فلسطینی از جمله 3826 کودک و 2405 زن به شهادت رسیدند و 23516 نفر مجروح شدند.

کد خبر 1731820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha