گرامیداشت یوم الله 13آبان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه

ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله 13 آبان با حضور نوجوانان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است و در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید و در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

گرامیداشت یوم الله 13آبان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه

در این راستا مردم و دانش آموزان جهت مبارزه با استکبار جهانی راهپیمایی می کنند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این روزها فعال بوده و با اجرای برنامه های مختلف این روز را گرامی میدارند.

کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه یکی از کانون های فعال  است که بیشتر اعضای این کانون را دهه هشتادی و نودی های تشکیل می دهند. و در تمام مراسمات ملی و مذهبی با حضور خود اعضا مکان آماده می شود و برنامه های مختلفی اجرا می کنند.

گرامیداشت یوم الله 13آبان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه

مهدی محمودی، رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: اعضای کانون از سن ۸ الی ۱۶ سال هستند که هر روز در نماز جماعت حداقل ۱۰ نفر ثابت داریم و بیشتر فعالیت کانون در جهت آشنایی بچه ها با شهدای در جبهه های مختلف،  آشنایی با امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) است

وی با اشاره به برنامه های 13 آبان گفت: کلیپ هایی با موضوعات سخنان مقام معظم رهبری در مورد مسائل روز غزه بود که بعضی از شبهات جوانان را جواب میداند و دومین مستندی کوتاه از دلیل و چگونگی تسخیر لانه جاسوسی و سخنان امام در این باب برای آشنایی بصری بچه‌ها با تاریخ معاصر کشور و مشاهده اقدامات آمریکا علیه ایران پخش شد.

گرامیداشت یوم الله 13آبان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه

محمودی ادامه داد: سخنران نیز در این مراسم در مورد نقش اساسی جوانان و دانشجویان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی و همچنین تاثیر اعتقاد و ایمان به حقانیت و دفاع سخنرانی و همچنین چگونگی تشکیل انقلاب دوم را برای حاضرین در مراسم تبیین کرد.

رابط کانون فرهنگی و هنری شهدای ۱۷ شهریور ارومیه افزود: همچنین در آخر مراسم نیز مسابقه ای طراحی شد و از گفته های استاد طراحی و  به ۲ نفر از افرادی که پاسخ صحیح دادند هدیه نقدی اهدا شد.

گرامیداشت یوم الله 13آبان در کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور ارومیه

کد خبر 1731840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha