حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی ۱۳ آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

مسجدی ها و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری همچون ادوار گذشته با حضور پرشور خود در جریان برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان، انزجار و نفرت خود را نسبت به استکبار جهانی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگزاری گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: انگار هنوز دوران دفاع مقدس است! آری دفاع مقدس اما این بار از جنس جنگ نرم و فرهنگی که در قامت فریادهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل از سوی مردم همیشه در صحنه و به ویژه دانش‌آموزان انقلابی این مرز و بوم در فضا طنین افکنده است.

امروز یوم‌الله ۱۳ آبان است، سرتاسر خیابان‌های منتهی به لانه جاسوسی، مسیر خیابان‌های شهید سپهبد قرنی، آیت الله طالقانی، میدان انقلاب مملو از جمعیت مردم بیدار است برای ابراز انزجار از جنایات اسرائیل و آمریکای جنایت‌بار علیه مظلومان غزه به خیابان‌ها آمده‌اند.

حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی 13 آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

در فوج فوج جمعیت اقشار مختلف مردم، این نوای سرودهای حماسی است که حال و هوای دیگری را به راهپیمایی باشکوه روز دانش‌آموز بخشیده است؛ از سرودهای نوستالوژیکی چون: «ای ایران ای مرز پر گوهر» تا سرودهای چندزبانه مرتبط با موضوعات روز به ویژه با محور ابراز نفرت از استکبار و استبداد جهانی. گویی این حضور قرار است مشتی محکم بر دهان کسانی باشد که حقوق بشر تنها لغلغه زبان‌شان شده است اما در عمل مردم ستمدیده را به خاک و خون کشیده و حتی به مریض خوابیده روی تخت بیمارستان رحم نکردند.

اما در ۱۳ آبان سال ۱۴۰۲ صرفا شاهد ابعاد شورانگیز در یک راهپیمایی نیستیم، شعور وجه بارزی است که در شعارها و حضور اقشار مختلف به چشم می‌خورد، وقتی دانش‌آموزان دختر و پسر از مقاطع مختلف تحصیلی را مشاهده کنیم، وقتی ذوق آنها برای آماده کردن کاردستی‌های مختلف برای این روز را ببینیم، هنگامی که به مضمون سخنان‌ و تحلیل‌های آنها از شرایط کنونی گوش فرا می‌دهیم، متوجه می‌شویم که این نوجوانان، عمیقا درک کرده‌اند که شرایط کنونی جهان چگونه است و چه‌طور عدالت و صلح زیر پای جهان‌خواران لگدمال شده است.

حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی 13 آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

حال سوال آن است که آیا سردمداران رژیم غاصب اسراییل با هم‌پیمانان خود هرگز به این سطح از بلوغ فکری نرسیده‌اند که بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند؟ آیا با خود نمی‌اندیشند که این جنایات قلب هر انسان آزاده‌ای را فشرده کرده و روح‌اش را می‌آزارد؟ چه بسیار مردمانی که از کشورها و ادیان‌های مختلف به میدان نیامدند تا با حضور خود نفرت‌شان را به این جنایات نشان دهند. 

حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی 13 آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

در این بین جمعیت یک میلیاردی مسلمین در سراسر جهان، در گروه‌های مختلف و به ویژه از مساجد که مأمن و مأوای امت اسلام است به میادین و خیابان‌ها گسیل شدند تا از پایگاهی چون مسجد یکپارچگی این ملت بزرگ و پیرو محمد (ص) را به رخ جهانیان بکشانند و بگویند که همه با یکدیگر یکصدا بوده و متحد هستند؛ امروز نیز در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان خیل عظیمی از ائمه جمعه و جماعات در سرتاسر ایران اسلامی در مراسم حضور یافتند و از جمله در تهران حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های ‌فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با همراهی تنی چند از معاونان  در خیابان‌های محل برپایی راهپیمایی حضور یافتند و دوشادوش سایر مردم علیه استکبار جهانی شعار دادند.

حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی 13 آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

این حضور بیانگر همراهی مسئولین به ویژه روحانیون همیشه در صحنه در میادین انقلابی بود که منجر به ایجاد انگیزه هرچه بیشتر میان نوجوانان و جوانان شد.

امیدواریم در سایه پرچم اسلام، به زودی شاهد برافراشتن پرچم عدل الهی با ظهور مهدی موعود (عج) باشیم تا تحت لوای ظهور آن حضرت، جهان به عدل و داد برسد.

حضور پرشور مسجدی‌ها در راهیپمایی 13 آبان و ابراز انزجار نسبت به استکبار جهانی

کد خبر 1731910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha