گسترش معروفات کاهش منکرات را به دنبال دارد

حجت الاسلام مهدوی نیا با تاکید بر ضرورت توجه به راهکارهای لازم برای گسترش معروفات در جامعه، گفت: گسترش معروفات کاهش کنکرات را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۱۵ آبان)، در جمع دبیران شوراهای امر به معروف ادارات استان با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد، اظهارداشت: یکی از این حوزه ها این است که مردم به عنوان یک تکلیف عمومی، شرعی و قانونی وظیفه دارند نسبت به هم نوع خود احساس مسئولیت کنند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: دومین حوزه امربه معروف و نهی از منکر حوزه مردم نسبت به مسئولین است، مردم باید از مسئولین کار خوب را مطالبه نمایند.

وی با بیان اینکه حوزه سوم مربوط به حوزه مسئولین نسبت به مردم است، عنوان کرد: وظیفه مسئولین در حوزه امربه معروف و نهی از منکر سنگین تر است، مسئولین باید زمینه ساز گسترش معروفات در جامعه باشند و وسایل گسترش منکرات را در دسترس مردم دور کنند.

حجت الاسلام مهدوی نیا اظهارکرد: در هرزمینه ای دشمن هیچ موقع قوی نیست، مگر اینکه ما ضعیف عمل کرده باشیم که دشمن قوی نشان داده شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های حاکمیتی جریان ساز و الگوی جامعه هستند، گفت: اگر ادارات ما به یک آسیب و منکری دچار شوند، همان آسیب و منکر را در جامعه مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا تاکید کرد: اولین گام ما در راستای اصلاح دستگاه های حاکمیتی باشد و اصلاح ما با نگاه دلسوزانه انجام شود.

وی با بیان اینکه گسترش معروفات به دنبال آن کاهش منکرات است، اظهارکرد: برنامه های ابلاغی به عنوان پیشنهاد برای شوراهای امربه معروف فرستاده می شود اما نباید به این برنامه ها اکتفا کرد، باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام مهدوی نیا با تاکید بر اینکه به راهکارهای گسترش معروفات و مقابله با منکرات توجه شود، گفت: ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان نیازمند ایده های تخصصی و نوآوری در دستگاه های حاکمیتی  در حوزه امربه معروف و نهی از منکر است.

کد خبر 1732271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha