رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از رونمایی دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه نقاشی پائیزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی محمدی امروز در آیین افتتاحیه و رونمایی این قرآن که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان و هنرمندان محلی در مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر تربت‌حیدریه برگزار شد اظهار کرد: استاد «شاهین برجسته ثانی» که دومین قرآن بزرگ هنری پارچه‌ای جهان را در حال کتابت دارد، بعد قرآن پارچه‌ای استاد «علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچانی» که سال ۹۴ به عنوان بزرگترین و زیباترین قرآن هنری جهان اسلام رونمایی شد، در مقام شاگرد استاد از یک سال قبل اقدام به کتابت قرآن کریم کرده‌ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: این قرآن در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ سانتیمتر کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده که ساخت و آماده‌سازی هر ورق آن یک روز به طول می‌انجامد.

رونمایی از دومین قرآن بزرگ پارچه‌ای جهان در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر تربت‌حیدریه

وی افزود: هم‌چنین نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرآموزان اهل مشهد و تربت‌حیدریه استاد «خسرو رضایی» در این نگارخانه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

محمدی یادآور شد: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر است، ۴۵ تابلوی نقاشی با تکنیک رنگ روغن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

پایان پیام/

کد خبر 1732276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha