اجازه ندهیم مفاخر علمی و دینی مازندران به تاریخ سپرده شوند

حجت الاسلام محمدی لائینی از برگزاری کنگره های علمی با محوریت هر یک از شهدای روحانی شاخص استان مازندران از جمله شیخ فضل الله نوری، حجت الاسلام سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و آیت الله عباسعلی سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در آئین تجلیل از دست اندرکاران همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی(ره) کاری از مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدای مظلوم غزه با بیان اینکه مردم بیگناه غزه بدون امکانات اولیه زندگی در سرزمین مادری خود به گونه ای زندانی و محاصره اند، اظهار کرد: سران کشورها در برابر این ظلم اسرائیل به غزه سکوت کرده اند اما مردم در جای جای دنیا در دفاع از مردم غزه مراتب حمایت شان را در قالب راهپیمایی و تولید آثار هنری بیان داشتند.

وی ضمن قدردانی از دبیرخانه همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی(ره) برای برگزاری این همایش درخورتحسین، افزود: انبوه مقالاتی که به دبیرخانه این همایش رسیده است نشان از تداوم مسیر این علامه فقید در جامعه دانشگاهی و حوزوی دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی از برگزاری کنگره های علمی با محوریت هر یک از شهدای روحانی شاخص استان مازندران از جمله شیخ فضل الله نوری، حجت الاسلام سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و آیت الله عباسعلی سلیمانی خبر داد و گفت: تلاش داریم مفاخر علمی و دینی دیار علویان کشف و شناسایی شده و زمینه ترویج آن را به‌وجود بیاوریم.

وی اظهار امیدواری کرد گنجینه‌های مدفون در سینه تاریخ با هدف معرفی الگوهایی به نسل نو از دیرینه تاریخی و تبار فرهنگی، علمی و دینی این خطه از شمال کشور کشف و معرفی شود.

کد خبر 1732507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha