برگزاری کرسی های آزاداندیشی برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان ضروری است

حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت برگزاری کرسی های دانش آموزی در مدارس تاکید کرد و گفت: برای پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و ترویج ارزش های دینی بین نسل نو باید گفتمان سازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۱۷ آبان)، در شورای ترویج امربه معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش استان لرستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در قرآن کریم و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن اسلامی و نظام اسلامی است و اگر فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در دو مقوله حجاب و بی حجابی محدود کنیم، در حق این فریضتین الهی ظلم شده است.

وی بیان کرد: با بیان اینکه امروز در جامعه ما تبادل ذهنی به سمت مقوله حجاب و عفاف می رود، عنوان کرد: این در حالی است که در قرآن گسترده بزرگی از معروفات و منکرات معرفی شده و ضروری است امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فرهنگ معرفی شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر برای جامعه ضروری بوده و در آیات و روایات مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: به این موضوع در اندیشه های اسلامی و اندیشه های غربی با عناوین مختلف پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد، خاطرنشان کرد: نظارت همگانی ضامن و عامل عدالت اجتماعی است و تکلیف این نظارت همگانی را امربه معروف و نهی از منکر مشخص می کند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک اندیشه، خط فکر و فرهنگ است، اظهارکرد: دشمن به دنبال این است که امربه معروف ونهی از منکر موجب ایجاد التهاب و تشنج در جامعه شود و یا این مهم ترک شود تا برنامه های خودشان را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک نوع نظارت اجتماعی است، گفت: دستگاه ها و نهادهای آموزشی و پرورشی بیشترین نقش را در شکل دهی این فرهنگ و تربیت افراد جامعه بر عهده دارند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان به ظرفیت و کارکردهای آموزش و پرورش در مباحث اجتماعی و پرورشی اشاره کرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت می توان این فرهنگ اجتماعی و فرهنگ اسلامی را در گرایش ها به نسل جدید انتقال داد و با ایجاد الگو سازی در شکل گیری شخصیت افراد نقش آفرینی کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک خانواده وسیع است و نقش بزرگی در تربیت افراد جامعه دارد و باید در سیستم این نهاد معلمین متعهد، متخصص و با اخلاق باید در اولویت بوده و الگوی فراگیران باشند.

حجت الاسلام مهدوی نیا ظرفیتی را که در اختیار آموزش و پرورش است را مهم خواند و گفت: در هر مدرسه یا اداره هدف از تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر نقش آفرینی در احیای این فریضتین واجب است.

وی با تاکید بر اینکه خودباوری و احترام به حرمت انسانی دانش آموز امری مهم بوده که نباید از آن غافل شد، گفت: ضروری است که کرسی های آزاداندیشی برای دانش آموزان در مدارس برگزار شود تا با گفتمان سازی به شبهات آنان پاسخ داده شود.

کد خبر 1732517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha