راهپیمایی«روز آتش بس» برای حمایت از فلسطین در لندن

گروه‌های طرفدار فلسطین وعده داده اند که در روز آتش‌بس،۱۱ نوامبر، تظاهرات گسترده‌ای را در لندن برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « urmedium»، گروه‌های طرفدار فلسطین وعده داده اند که در روز آتش‌بس،۱۱ نوامبر، تظاهرات گسترده‌ای را در لندن برگزار کنند.

این در حالی است که دولت بریتانیا مخالفت شدید خود را با برگزاری این تظاهرات اعلام کرده است.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات در بیانیه‌ای اعلام کردند که تا زمانی که آتش‌بس در نواز غزه برقرار نشود، به راهپیمایی ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است که گروه‌های طرفدار فلسطین در برابر درخواست‌ها برای لغو راهپیمایی‌های خود در حمایت از آتش‌بس در غزه مقاومت خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، سازمان‌دهندگان تظاهرات حمایت از فلسطین در لندن با پلیس ملاقات کرده‌اند تا با آنها برای برگزاری این تظاهرات مسالمت آمیز موافقت کند.

این در حالی است که به گفته وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی در ماه گذشته منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر که اکثر زنان و کودکان هستند، شده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با وجود اعتراض عمومی برای آتش بس در این منطقه ادامه دارد.

با ادامه این جنایت، دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست خود برای آتش بس فوری در غزه را تکرار کرد و گفت که سرزمین محاصره شده فلسطین به «قبرستان کودکان» تبدیل شده است.

آنتونیو گوترش به خبرنگاران گفت: غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و طبق گزارش ها هر روز صدها دختر و پسر در این منکشته یا زخمی می شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که حملات بی امان نیروهای اشغالگر اسرائیل به غزه نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است.

گفتنی است، 11 نوامبر سالروز پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 میلادی است. در این روز پیمانی به منظور آتش بس میان متفقین (فرانسه،انگلیس و امریکا) و آلمان در جنگ جهانی اول که چهار سال طول کشیده بود، بسته شد.

کد خبر 1732549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha