کمک به رونق مساجد یکی از شروط غدیری بودن است

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه مساجد در استان غریب هستند و باید در رونق این مکان‌ های مقدس بیش از پیش اقدام کرد، گفت: یکی از شروط غدیری بودن این است که در جهت رونق مساجد گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام امروز (چهارشنبه ۱۷ آبان) در نشست تجلیل از خادمان نخستین مهمانی بزرگ غدیر که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: غدیر یک منبع ثروت است که در اختیار ما قرار داده شده و در حالی که سال ها است نسبت به آن غفلت کردیم اما باید این کوتاهی را در سال‌های پیش رو جبران کرده و حق آن را به خوبی ادا کنیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انعکاس رسانه‌ای اجتماع بزرگ مردمی عید غدیر در این استان و سایر مناطق کشور، حقیقت غدیر و اهمیت آن را به جهانیان معرفی کرد، اطهار داشت: تولید محتوا پیرامون واقعه غدیر خم و انتخاب حضرت علی(ع) مورد توجه قرار گیرد و گسترش یابد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برای سال‌های آینده باید اجتماعی گسترده‌تر و بهتر از امسال برگزار شود تا رفته‌رفته غدیر به عنوان یک عید بزرگ شناخته شود و از این طریق هم مردم داخل کشور و هم ملت‌های دیگر را با آموزه‌های انسان‌ساز این رویداد مهم آشنا کنیم.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه مهدویت و غدیر، ۲ اصل جامعه دینی ما برای تحکیم‌بخشی به دین اسلام است، تصریح کرد: با مرور واقعه غدیر و رفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) در این روز می‌توان به اهمیت والای این موضوع پی برد و غدیر تنها خلاصه به آن زمان نمی‌شود بلکه یک بیعت دائمی است که در هر زمانی باید به آن پایبند بود.
وی افزود: غدیر را باید خیلی بیشتر از این جدی بگیریم و از راهکارهای مختلف برای تبیین این موضوع بهره گرفته شود که یکی از این راهکارها اجتماع مردمی در روز غدیر است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تولید محتوا پیرامون غدیر تاکید کرد و گفت: در اجتماعات مردمی نباید تنها به حضور صرف اکتفا کرد بلکه باید با برپایی غرفه‌ها، برنامه‌های تبیینی به مردم ارائه داد.
کد خبر 1732604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha