صرفه جویی در مصرف گام نخست رسیدن به توسعه اقتصادی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: گام نخست رسیدن به توسعه اقتصادی صرفه جویی در مصرف انرژی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز جمعه(۱۹ آبان) در نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس اراک، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری در انتخابات امری ضروری است و همگان باید با حضور در انتخابات بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنند.  

نمایند ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: پس از انجام مرحله ثبت نام نامزدها و رسیدگی به صلاحیت افراد، انتخابات وارد مرحله جدیدی می‌شود و آحاد مردم باید با مطالعه دقیق و آشنایی کامل از نامزدها، افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید در برنامه پنجم توسعه به میزان سهم خود مشارکت داشته باشند، ادامه داد: با صرفه جویی زمینه رشد هشت درصدی که در این برنامه پیش بینی شده را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به اهمیت مصرف درست در موارد مختلف خاطر نشان کرد: مصرف بی‌رویه بنزین و انرژی در کشور بسیار بالا است و باید در این راستا برنامه ریزی و تدبیری اندیشیده شود.  

صرفه جویی در مصرف گام نخست رسیدن به توسعه اقتصادی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه گام نخست رسیدن به توسعه اقتصادی صرفه جویی در مصرف انرژی است، اظهار کرد: این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به تردد خودروها است، گفت: ۵۰ درصد دیگر آلودگی این شهر در نتیجه فعالیت کارخانجات و شرکت‌های صنعتی است.  

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه با صرفه جویی در مصرف بنزین می‌توان گام بلندی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشت، گفت: هوای پاک مطالبه اصلی مردم استان به ویژه مردم شهر اراک است.  

امام جمعه اراک در ادامه به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، اشاره کرد و افزود: جریان صهیونیست از سال ۱۸۹۷ و پس از جلسه سران صهیونیست در سوئیس آغاز شد و از همان سال جنایت‌های این رژیم جعلی آغاز و تا کنون هم ادامه دارد.

این مقام ارشد استان حمایت مادی و معنوی از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین را وظیفه همگانی دانست و ادامه‌داد : امروز همه مردم جهان به ویژه ملت های آزاده و آزادی خواه حامی مردم غزه و خواستار پایان این جنایات هستند.  

کد خبر 1732803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha