۳۰ موسسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بهزیستی همکاری دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰ موسسه در سطح استان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بهزیستی همکاری دارند.

محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در مجموع ۵۰ سمن در کل استان با بهزیستی همکاری و فعالیت می کنند که در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ۳۰ موسسه برای اجرای فعالیت های مزبور تعامل و همکاری دارند.

وی بیان کرد: هر کدام از سمن ها به طور میانگین دارای پنج نیرو می باشند و مربیانی را جذب می کنند که آموزش های لازم را گذرانده و گواهی مربوطه را اخذ کرده اند تا بتوانند در مناطق آسیب زده وارد شوند و خدمات لازم را ارائه دهند.  

توحیدی مقدم عنوان کرد: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی با جدیت دنبال می شود که طرح ها و برنامه های متعددی اجرایی و در دست اجراست که کارزار رسانه ای از جمله آن ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در پیشگیری از آسیب ها طرح هایی شامل طرح پازک و کیان در حال انجام است که در ارتباط با آسیب های پیشگیری بخشی اجرا شده و بخشی از برنامه ها و طرح های آموزشی در حوزه آگاهی است.

توحیدی مقدم اضافه کرد: طرح ۲۰۲۰، در ۳۶ منطقه کم برخوردار خراسان شمالی در دست اجرا است و بین بهزیستی، کمیته امداد، ستاد فرامین امام(ره)، سپاه و هلال احمر تقسیم شده و خدماتی از جمله آشنایی مردم محله با پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برپایی پایگاه مشاوره برای خانواده ها و جوانان، آگاهی های پیش از ازدواج و در صورت نیاز مساعدت های مالی هم ارائه می دهد.

کد خبر 1732877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha