مسابقات قرآن و عترت در تبریز برگزار می‌شود

بیست‌وهشتمین دوره مسابقات معارفی، آوایی و هنری قرآن و عترت، در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مهدی مهدی‌پور» از برگزاری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات معارفی، آوایی و هنری قرآن و عترت، در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام این مسابقات در سه بخش آوایی، کتبی و هنری از اول مهرماه آغاز شده است که هر بخش دارای چندین رشته متفاوت هستند. 

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در بخش معارفی حدوداً ۱۱ رشته ویژه دانشجویان، ۲ رشته ویژه اساتید و در بخش کتبی امسال ثبت‌نام صورت نمی‌گیرد. 

وی ادامه داد: در خصوص بخش آوایی که ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان است از اول مهرماه که آیین‌نامه ابلاغ و فراخوان داده شد، ثبت‌نام به صورت واحدی شروع شده و همچنین بخش کشوری از طریق سایت‌های دانشگاه آزاد و خانه‌های قرآن و عترت که در دانشگاه آزاد استان هستند، اقدام به ثبت‌نام کردند. 

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در خصوص بخش شفاهی ۹ رشته وجود دارد، مطرح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در رشته‌های حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست جزء، حفظ کل، قرائت به شکل تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مداحی و تواشیح که در هفته قرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

وی اظهار کرد: ثبت‌نام بخش کتبی هم آغاز شده که در ۱۱ رشته ویژه استادان و کارکنان در ۱۲ آذرماه به صورت سراسری رأس ساعت ۱۰ صبح در تمامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی برگزار خواهد شد. 

مهدی‌پور با بیان اینکه ثبت نام‌ بخش هنری که ۲۱ رشته متفاوت دارد از اول مهر شروع شده و تا آخر بهمن‌ماه تا زمان اعلام شده ادامه خواهد یافت و این بخش همچنان ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان است، اظهار کرد: منتخبین سه بخش‌ آوایی، معارفی و هنری به مسابقات ملی معرفی خواهند شد.

کد خبر 1733031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha