فعالیت بیش از ۶۰۰ کتابخانه در کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در ذیل کانون‌های فرهنگی مساجد استان وجود دارد، گفت: به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متعددی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه این هفته در راستای بالابردن سرانه مطالعه و همچنین توانمندسازی نیروی مسجد اهمیت دارد، گفت: هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق عمل کرده است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه مخزن دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.                                                                                                                                                            

     مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت میعادگاه‌های نماز جمعه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.                                                                                                                  

پودینه یادآور شد: برگزاری نمایشگاه کتاب و تبادل کتاب در محل برگزاری نماز جمعه از جمله برنامه‌هایی است که روز جمعه، ۲۶ آبان‌ماه در زاهدان اجرا می‌شود.            

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان به فعالیت کتابخانه های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.                                                                                                                                  

  پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.  

وی افزود:  اجرای طرح پالایش کتاب، اهدای کتاب، پخش مستند  کتابخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پخش مستند سرود با موضوع کتاب در شبکه استانی هامون از دیگر  برنامه های پیشنهادی هفته کتاب است.                                                                                                                                                                                                                    

گفتنی است هفته کتاب  در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می شود.

کد خبر 1733212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha