زمان آن فرا رسیده که همه کشورها اسرائیل و محصولات آن را تحریم کنند

ابوالکلام عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش در سخنان خود در اجلاس ریاض تاکید کرد که وقت آن فرا رسیده همه کشورها، اسرائیل و محصولات آن را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آرتی، ابوالکلام عبدالمومن، وزیر امور خارجه بنگلادش طی سخنانی در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض گفت: زمان تحریم اسرائیل و محصولات آن از سوی همه ملت‌ها و مذاهب به‌ویژه ملت اسلامی و افراد شریف و اهل کرامت انسانی فرا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه، این کشتار باید برای همیشه متوقف شود، خاطرنشان کرد: وضعیت غزه نه تنها نمونه کلاسیک پاکسازی قومی است، بلکه یک نسل کشی است.

وزیر امور بنگلادش خواستار مجازات رهبران اسرائیل به خاطر جنایات جنگی علیه بشریت شد و افزود: کشتار غیرنظامیان بیگناه و پاکسازی مناطق با ابزارهای وحشیانه محیطی از رعب و وحشت ایجاد کرده است.

وی افزود: انجام چنین کارهایی باید مجازات داشته باشد تا درگیری در غزه برای همیشه پایان یابد و تمامی اسرا آزاد شوند و مردم بتوانند در سرزمین خود در آرامش زندگی کنند.

وی گفت: کشتن گروهی از زندانیان، مردان و زنان بی گناه به ویژه کودکانی است که نمی توانند مبارز باشند. این یک مجازات وحشیانه و کشتار دسته جمعی است.

وی با اشاره به اینکه کشورش خواستار آتش بس فوری در جنگ اسرائیل علیه فلسطین است، افزود: بنگلادش قویا از حق برادران و خواهران فلسطینی در تعیین سرنوشت، حاکمیت و استقلال شان حمایت می‌کند و بر آن می‌ایستد.

وی ادامه داد: شهرها و روستاها و امید و آرزوهای ملت را ویران کرده و حق غذا، سرپناه، آب، داروهای اولیه، سوخت، برق و البته زندگی مناسب را از مردم اشغال شده سلب کرده است.

پیش از این، فعالان اندونزیایی در اقدامی بشردوستانه برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای توقف خصومت‌ها در غزه، خواستار تحریم محصولات حمایت‌کننده از اسرائیل شدند.

شرکت‌هایی که در فهرست سیاه قرار دارند و ادعا می‌شود با اسرائیل ارتباط دارند، برندهای برجسته‌ای مانند کوکاکولا، استارباکس، مک‌دونالدز، کی‌اف‌سی، نستله و آی‌بی‌ام هستند.

در ترکیه، پارلمان محصولات کوکاکولا و نستله را به دلیل حمایت ادعایی از اسرائیل از رستوران‌های خود حذف کرد.

از 7 اکتبر گذشته، نوار غزه شاهد حملات خشونت آمیز اسرائیل بوده است که بیش از 11000 کشته و بیش از 27000 زخمی برجای گذاشت، در حالی که بیش از 1400 نفر در اسرائیل کشته و بیش از 5000 نفر مجروح شدند.

کد خبر 1733310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha