نقش مادران در تربیت دینی فرزندان و توجه به نماز بسیار مهم است

به گفته زرهانی، با توجه به اینکه دشمن از همه امکانات خود برای انحراف جوانان و نوجوانان استفاده می‌کند لازم است تا از ظرفیت خانواده‌ها به ویژه مادران نسبت به تربیت دینی فرزندان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز در استانداری زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن از همه امکانات خود برای انحراف جوانان و نوجوانان استفاده می‌کند لازم است تا از ظرفیت خانواده‌ها به ویژه مادران نسبت به تربیت دینی فرزندان استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از افرادی که در اقامه نماز کاهلی می‌کنند از اسرار نماز اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه برنامه‌های متعددی در سطح کشور اجرا می‌شود که یکی از آن برنامه‌ها اجلاس سراسری نماد است.

زرهانی با یادآوری اینکه اجلاس سراسری نماز امسال به میزبانی زنجان در آذر ماه اجرا می‌شود، تصریح کرد: لازم است تا در این رویداد ملی نسل جوان را برای اثر پذیری از معارف نماز به میدان بیاوریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به دستاوردهای اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: یکی از این دستاوردهای اجرای این ستاد در استان ها این است که اجلاس سبقه نمازی و عبادی به فضای آن استان می‌دهد.

امام جمعه زنجان نیز در سخنانی به اهمیت برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی زنجان اشاره کرد و گفت: سی امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» برکات بسیاری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

استاندار زنجان نیز در سخنانی به همزمانی برگزاری اجلاس سراسری نماز و سفر استانی رئیس جمهور به زنجان اشاره کرد و گفت: کمیته‌های اجلاس سراسری نماز در استان تشکیل شده است و برنامه‌های متعددی به این منظور پیش‌بینی شده است.

افشارچی ادامه داد: عمده تمرکز در این کمیته‌ها بر روی مدارس برای ترویج فرهنگ نماز است و امیدواریم تا این اجلاس به صورت آبرومندانه در استان اجرا شود.

وی، سفر رئیس جمهور استان زنجان را نیز یادآور شد و گفت: در این سفر طرح‌های بسیار مهمی ارائه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص اعتبار و منابع مالی شاهد اجرای طرح‌های بزرگی در استان باشیم. 

در پایان این جلسه مقرر شد نشست های تخصصی نماز به همت کانون های مساجد استان زنجان و مرکز تخصصی نماز قم برگزار شود. 

کد خبر 1733479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha