عفو بین الملل خواستار اقدام جدی اتحادیه اروپا برای آتش بس در غزه شد

گروه عفو بین الملل از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کرد  که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، گروه عفو بین الملل از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کرد  که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شوند.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است: اتحادیه اروپا که مدعی است مدافع حقوق بشر و حقوق بین الملل است، با بحران اعتبار جدی مواجه است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای پیش از نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا روز بروکسل گفت: فاجعه حقوق بشری رو به گسترش در غزه باید فورا پایان یابد.

این گروه از وزرای شرکت کننده در جلسه خواست تا خواستار آتش بس فوریاز سوی همه طرف های درگیر شوند.

در حالی که اتحادیه اروپا تا حد زیادی نتوانسته است به یک موضع واحد منطبق با قوانین بین‌المللی یا درخواست آشکار برای آتش‌بس دست یابد، برخی از کشورهای عضو از جمله ایرلند، بلژیک و اسپانیا خواستار آتش‌بس شده و از نقض حقوق بشر توسط اسرائیل انتقاد کرده‌اند.

 «ایو گدی»، مدیر دفتر نهادهای اروپایی عفو بین‌الملل در این بیانیه گفت: برخی از کشورها از جمله اتریش، چک و آلمان، اتحادیه اروپا را از درخواست جمعی برای آتش بس بازداشته اند.

وی خاطرنشان کرد، اتحادیه اروپا که مدعی است قهرمان حقوق بشر و قوانین بین المللی است، در چشم مردم سراسر جهان با بحران اعتبار جدی مواجه است.

در این بیانیه همچنین بر لزوم اجازه فوری دسترسی به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ملاقات با بازداشت‌شدگان فلسطینی که به‌طور خودسرانه توسط اسرائیل بازداشت شده‌اند،تاکید شد.

بر اساس برآوردهای منتشر شده از سوی گروه های امور زندانیان، بیش از هفت هزار زندانی فلسطینی در زندان های اسرائیل هستند.

کد خبر 1733504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha