استان لرستان ۵۹ کتابخانه فعال دارد

راستخانه با اشاره به وجود ۵۹ کتابخانه فعال و هشت کتابخانه نهادی در روستاها، گفت: کتابخانه مرکزی خرم آباد جزو پنج کتابخانه برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سید سجاد راستخانه، امروز(۲۳ آبان)  در نشست سه‌شنبه های خبری لرستان اظهارداشت: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان افزود:۸۰۰ هزار عنوان کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به فعال بودن ۵۹ کتابخانه در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۰ کتابخانه مشارکتی است و ۳۹ کتابخوانه به صورت نهادی اداره می‌شود و هشت کتابخانه نهادی در روستاها فعال است.

راستخانه با اشاره به اینکه ۳۸ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های لرستان هستند، گفت: ماهانه ۲۸ هزار نسخه به صورت امانت در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های در دست ساخت کتابخانه های استان لازم است.

راستخانه بیان کرد: کتابخانه پلدختر و ۲ فاز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مهمترین طرح های نیمه تمام هستند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی خرم آباد به همت دولت سیزدهم در مدار بهره برداری قرار گرفت و جزو پنج کتابخانه برتر کشور است، گفت: ۲۲ خدمت به تفکیک خواهران و برادران در این مجموعه انجام می‌شود و ۱۲۰ میلیارد ریال برای خریداری تجهیزات آن هزینه شد.

راستخانه با بیان اینکه از امروز به مدت سه روز با طرح عضویت رایگان میزبان مردم هستیم، اظهارکرد: شهروندان می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات مورد نظر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تا سی‌ام آبان با شعار "آینده خواندنی است" همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۲۳۰ برنامه فرهنگی، شهرستانی و استانی در هفته کتاب لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 1733526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha