تشکیل سینما در شهرستان ها رویکرد اصلی دولت است

استاندار آذربایجان غربی گفت: رویکرد اصلی ما در استان این است که در شهرستان ها سینما و در شهرهای کوچک مجتمع فرهنگی داشته باشیم و در این حوزه باید بخش خصوصی وارد شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در دیدار با محمد خزاعی، رییس سینمای کشور گفت: در سطح کشور بیشترین پروژه‌های نیمه تمام مربوط به حوزه فرهنگ است و کمترین سهم نیز مربوط به این حوزه است.  


وی با بیان اینکه اولویت ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: شورای برنامه ریزی در ۲۰ شهرستان استان برگزار می شود که اولین بار یک عدالت و توازن در حوزه فرهنگ است و ما باید در حوزه فرهنگ عقب افنادی را جبران کنیم.  

معتمدیان ادامه داد: رویکرد اصلی ما در استان این است که در شهرستان ها سینما و در شهرهای کوچک مجتمع فرهنگی داشته باشیم و در این حوزه باید بخش خصوصی وارد شود.  


استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نقشه راهی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگی و تولید محتوا در استان فراهم شود.

وی گفت: در بحث تولید محتوا آذربایجان غربی ظرفیت های خوبی دارد از جمله حماسه چالدران است که می توان در این زمینه فیلم یا سریال های مختلفی در این موضوعات تهیه کرد.  

معتمدیان با اشاره به اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال اولین بار اهل سنت و اقلیت  های دینی موکب راه اندازی شده و ده هزار نفر از شیعیان ققفاز و آذربایجان خود را به مرز تمرچین رسانده اند.  

استاندار آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت های بی نظیر فرهنگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1733630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha