ایجاد دهکده نساجی در استان یزد/ توجه به بخش خصوصی در سند یزدنوین

محموی با اشاره به رویکردهای سند یزدنوین در زمینه نساجی گفت: تنها بخش سند یزد نوین با متولی گری بخش خصوصی، نساجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مرتضی محمودی ، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد از ایجاد دهکده نساجی در یزد خبر داد.

وی افزود: نساجی و پوشاک در سند تحول یزد نوین دو محور مهم داشت که در نخستین محور آن اتکا به بخش خصوصی تاکید شده و تنها محوری است که بخش خصوصی متولی آن است و محور دوم آن نیز هلدینگ های سرمایه گذاری بود.

وی بیان کرد: محور نساجی برای پیگیری کار خود در پوشاک و نساجی به ۱۴ پروژه رسیدیم.
 

محمودی ادامه داد:  بازسازی و نوسازی صنعت نساجی استان به عنوان نخستین پروژه ما در این راستا بود تا بتوانیم در چرخه تولید نساجی و پوشاک بتوانیم تجهیزات را نوسازی کنیم زیرا قوی ترین بخش در یزد بافندگی است.

وی گفت: شناسه گذاری واحدهای تولیدی خرد و کوچک نیز از دیگر پروژه های دیگر ما بود. محمودی ادامه داد: دانش حوزه نساجی استان یزد از دیگر تاکیدات ما در پروژه‌های بود و با جمع آوری اطلاعات و مستندسازی دانش بر آن تاکید کردیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد بیان کرد: دهکده نساجی در استان یزد به عنوان دیگر گام های ما بود و با توجه به قطب بودن استان در زمینه پارچه های مبلی سعی کردیم بازاری را برای ارایه محصولات ایجاد کنیم.

وی افزود:  تکمیل هنرستان شهید ابراهیمی، و هنرستان جوار کارخانه ای و مرکز نوآوری نساجی به عنوان پروژه های دیگر ما بود و سعی داریم چهره یزددر نساجی نونوار شود و دسترسی مردم بهتر شود.

محمودی گفت: دهکده نساجی تا دو سال آینده تمام می شود. نساجی هنر صنعت است و به لحاظ پراکندگی گسترده است محور صنعت نساجی و پوشاک در شهر یزد است که در چرخه و زنجیره کشور معرفی شده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته به این نتیجه رسدیم که در استان نیاز به سرمایه گذاری بزرگ در استان داریم که بالای هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که در سال آینده فاز اول آن بهره برداری می شود.

دستمالچیان نیز در این نشست گفت:  پروژه دهکده نساجی پروژه بازرگانی است و تولیدی نیست و سعی کردیم کلیه دفاتر نساجی در این مکان تجمیع شوند.

وی افزود: حدود صد هزار متر زمین با آن در نظر گرفته شده بود که موزه نساجی و عرصه مستقیم کالا از جمله اقدامات در این زمینه بوده است.

دستمالچیان ادامه داد: یکی از موفق ترین گام ها در استان در زمینه نساجی، خوشه بود . آشنایی با نرم افزارهای طراحی پارچه و بازسازی و نوسازی از جمله اقدامات در این راستا بود.

کد خبر 1733822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha