مشارکت بالا در انتخابات شاخصی برای افزایش اقتدار ملی است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: مشارکت بالا در انتخابات نه تنها موجب تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی است بلکه شاخصی برای افزایش اقتدار ملی نیز می باشد و هر اقدامی که ضد مشارکت باشد با ایده ایران قوی قطعا مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۶ آبان ماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: یکی از راه‌های مهم تربیت معنوی فرزندان، پایبندی والدین به عبادات و معنویت است هر چه والدین در انجام عبادات و تکالیف الهی تقید داشته باشند، فرزندان آنها نیز این چنین خواهند بود.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه توجه والدین به عبادات و امور معنوی نقش ویژه و موثری در تربیت دینی فرزندان دارد، افزود: آن دسته از بزرگسالان که نسبت به عبادات بی‌انگیزه و کاهل هستند به این معنا نیست که اعتقادی به دین و تکالیف الهی ندارند، بلکه علت آن را باید در بی توجهی و یا عدم تقید والدین نسبت به انجام تکالیف دینی و عبادی جستجو کرد.

وی ابراز کرد: فرزندان با مشاهده صحنه‌ های عبادت والدین از آنها تاثیر می‌پذیرند و الگو می‌گیرند بنابراین اگر عبادت مخصوصا اقامه نماز در معرض دید و مشاهده کودک قرار بگیرد اثر تربیتی و سازنده‌ای را به دنبال دارد.

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: کودکان و فرزندان ما اولین و بهترین درس دینداری و ارتباط با خدا و معنویات را در خانه از طریق مشاهده عملکرد والدین به ارث می‌برند.

خطیب جمعه عنبرآباد کانون خانواده را اولین، بهترین و مهم‌ترین مدرسه رشد، کمال و شخصیت سازی برشمرد و اظهار کرد:اگر والدین یا مربیان خانواده افراد مسئول و دغدغه مند و کارآمدی باشند قطعاً محیط خانواده هم سالم، آماده تعالی و رشد برای فرزندان خواهد بود.

وی با یادآوری این مطلب که امروز ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد است، عنوان کرد: عملیات آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ یکی از عملیات‌های موفق ایران در دوران دفاع مقدس بود، این عملیات نقطه عطفی در ایجاد زمینه های تحول در وضعیت جنگ و باعث آزادسازی سوسنگرد و بیرون راندن نیروهای اشغالگر بعثی شد.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: عملیات آزادسازی سوسنگرد اولین عملیات مشترک بین سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با هدایت مستقیم مقام معظم رهبری انجام شد و به پیروزی رسید.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه روز آزادسازی سوسنگرد با دو نام بزرگ گره خورده، اظهار کرد: اول به نام امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دوم هم به نام شهید بزرگوار چمران (ره) گره خورده است.

وی با اشاره به این که ۲۸ آبان مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) است، تاکید کرد: راز عظمت زینب کبری (س) را باید در امام شناسی او، پیروی از امام زمانش، ثبات قدم در حمایت از امام زمانش و هزینه دادن برای حفظ آرمان ها و اهداف مقدس امام زمانش  تا آخرین لحظه جستجو کرد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامیده شده، ابراز کرد: زن مسلمان باید نقش خود را پیدا کند و عظمت زن بودن را در آمیختن حجب، حیا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه درک کند.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: دنیای فاسد غرب بروز شخصیت زن را با روش‌های غلط و انحرافی که همراه با تحقیر جنس زن است به زور به ذهن القا می‌کند، اینکه زن برای نشان دادن شخصیت خودش باید برای مردان چشم نوازی کند باید حجاب و عفاف را برکند جلوه‌گری کند تا مردها خوششان بیاید این توطئه غرب برای به لجن کشاندن زن و شخصیت او است.

وی تاکید کرد: عظمت زن این نیست که بتواند چشم مردها و هوس هوس رانان را به خود جلب کند این تحقیر زن است، عظمت زن آن است که بتواند حجب، حیا و عفاف زنانه که در درون زن به امانت گذاشته شده را حفظ کند و آن را با عزت مومنانه و با احساس تکلیف و وظیفه می آمیزد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه حماسه طوفان الاقصی را باید با نگاه الهی حضرت زینب (س) نگاه کرد، گفت: نگاه آن حضرت، نگاهی است که هرگز شکست نمی‌بیند و می فرماید؛ «و ما ریت الا جمیلا».

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: در مکتب حسینی فرد در صحنه نیست که شکست مطرح باشد تنها خدا مطرح است و دشمنان خدا، در جبهه‌ ای که خدای هست شکست معنا ندارد.

وی ابراز کرد: امروز اسرائیل ظلم و جنایت می‌کند اما پیروزی نهایی در آینده از آن مردم فلسطین است، ان شاءالله حق بر باطل پیروز می شود و جرثومه‌ای پلید به نام رژیم صهیونیستی از روی زمین به توفیق و مدد الهی ما پدید خواهد شد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه کمتر از ۴ ماه تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت هست، اظهار کرد: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کند، آمار داوطلبانی است که برای رقابت ثبت نام می‌کنند که با این معیار انتخابات آینده صاحب یک نصاب بسیار خوب و چشمگیر خواهد بود.

خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: مشارکت بالا در انتخابات نه تنها موجب تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی است بلکه شاخصی برای افزایش اقتدار ملی نیز می باشد و هر اقدامی که ضد مشارکت باشد با ایده ایران قوی قطعا مغایرت دارد.

وی رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی را تامین کننده عنصر رقابت دانست و خاطرنشان کرد: باید با تلاش، دقت و قاطعیت از یک سو و با وسعت نظر از سوی دیگر، زمینه رقابتی تر شدن انتخابات را فراهم کرد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه رهبری ۴ اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت را از ارکان یک انتخابات مطلوب برشمردند، تاکید کرد: متولیان برای تامین اصول چهارگانه انتخابات مطلوب باید تمام توان، تلاش و ظرفیت ها را به کار بگیرند.

امام جمعه عنبرآباد با تاکید بر این که همه ما یک وظیفه و رسالت  مهم بردوش داریم، گفت: تلاش برای مشارکت سازی و اجتناب از مشارکت سوزی یک وظیفه همگانی است که همه باید نسبت به آن توجه و دقت داشته باشیم.

کد خبر 1733951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha