خانواده یکی از عوامل اثرگذار در تشویق کودکان به مطالعه است

آیت الله خاتمی، یکی از عوامل تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی را خانواده اعلام کرد و گفت: محیط آموزشی دانش آموزان نیز بر این مهم اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی امروز در آیین گرامیداشت هفته کتاب استان بر ضرورت ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: متولیان مربوطه باید زمینه ایجاد رغبت به مطالعه را در جامعه فراهم کنند.

وی یکی از عوامل تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی را خانواده اعلام کرد و گفت: محیط آموزشی دانش آموزان نیز بر این مهم اثرگذار است.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه محافل خانوادگی می تواند جرقه ای برای علاقمند شدن افراد به کتابخوانی باشد، تصریح کرد: با تاکیدی که قرآن روی علم و مطالعه دارد، جامعه اسلامی باید موفقیت های بیشتری را کسب کند.

در ادامه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امروز رویکرد کتابخانه ها از محل قرائت خانه و امانت کتاب به باشگاه فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده است، گفت: توسعه خدمات نوین کتابخانه ای را از بازطراحی کتابخانه ها در سطح استان شروع کردیم.

رضاخانی ادامه داد: در استان زنجان ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی فعالیت می کند که از این تعداد ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع شده است.

به گفته این مسئول، با پیگیری های انجام شده و با همراهی مسوولان استان قرار است در سفر دوم رییس جمهور به استان،‌ اعتباری به پروژه کتابخانه مرکزی زنجان اختصاص یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با یادآوری اینکه از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب در ایران نامگذاری شده است، گفت: کتابخانه های عمومی استان طی هفته کتاب امسال ۵۵۰ برنامه مختلف فرهنگی را میزبانی می‌کند.

کد خبر 1734130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha