انتشار دایره المعارف «تاریخ صدراسلام و تمدن اسلامی» در مصر

دایره المعارف «تاریخ صدر اسلام و تمدن اسلامی» در شش بخش نوشته دکتر عبدالحمید حموده در مصر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاهرام، مؤسسه انتشارات فرهنگی در قاهره دایره المعارف «تاریخ صدر اسلام و تمدن آن» را در شش جلد به قلم پروفسور دکتر عبدالحمید حسین محمود حموده، استاد تاریخ اسلام و رئیس سابق دانشکده هنر دانشگاه فیوم منتشر کرد.

این دایره المعارف حاصل چندین سال مطالعه و تحقیق در زمینه های مختلف زندگی نامه، منابع تاریخی، ادبی و جغرافیایی، کتاب های زندگی نامه و مطالعات نوین است.

این دایره المعارف، تاریخ امت اسلامی را در مرحله نوپای خود با ظهور دعوت اسلام در مکه و چالش های تحمیل شده از سوی جامعه مکه در زمینه محدودیت های شدید مسلمانان به تصویر می کشد و میزان پایداری و صبر مسلمانان را در برابر چالش‌ها و موفقیت شان در تاسیس حکومت اسلامی در مدینه منوره نشان می دهد.

پروفسور دکتر عبدالحمید حموده درباره این دایره المعارف گفت: ما موعظه‌ها، درس‌ها و درس‌های آموخته‌شده در برخورد با هر موضوع را به‌طور جداگانه برسی کرده‌ایم و بعد از دوران پیامبر(ص) به عصر راشدین در تمام جنبه‌های آن پرداخته‌ایم و سعی کردیم به شبهات مربوط به متون تاریخی پاسخ دهیم.

این دانشنامه شامل شش جلد، ظهور اسلام در مکه، دولت اسلامی در مدینه منوره و اسلام در عصر خلفای راشدین است که هرکدام به شکلی مجزا مورد بحث قرار گرفته است.

کد خبر 1734175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha