بهره وری و رشد اقتصادی با فعالیت شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

هاشمی گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان، باعث افزایش بهره وری و رشد اقتصادی استان سمنان می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، سید محمد رضا هاشمی- استاندار سمنان در سی و یکمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: استان سمنان در حوزه اشتغال و همچنین راستی آزمایی آن خوشبخانه و با تلاش های مداوم، جزو ۳ استان اول در سطح کشور می باشد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه کارگری، بیشترین سطح اشتغال را داشته ایم افزود: در حوزه به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ ها نیز لازم است با توجه به دانشگاهی بودن استان، تلاش بیشتری انجام شود.

 بهره وری و رشد اقتصادی با فعالیت شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان در ادامه با بیان اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان، باعث افزایش بهره وری و رشد اقتصاد استان می شود، اضافه کرد: به شرکت‌های دانش بنیان باید میدان بیشتری برای فعالیت داد، چرا که توجه بیشتر به این شرکت ها باعث موفقیت بیشتر و در نهایت دغدغه بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نیز، کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های مادرتخصصی، که در استان فعالیت می‌کنند در صورت امکان به شرکت های دانش بنیان واگذار شوند اظهار داشت : با این کار شاهد نتایج بهتری در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

به گفته استاندار سمنان شرکت‌ های دانش بنیان در تحقق سه مولفه رشد اقتصادی، افزایش بهره وری و اشتغال آفرینی نقش تاثیرگذاری دارند.

 بهره وری و رشد اقتصادی با فعالیت شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد

هاشمی در پایان با اعلام اینکه لازم نیست همه مشاغل در حوزه شهرک صنعتی دایر شود، گفت:توسعه مشاغل خانگی در رشد اقتصادی استان بسیار موثر است و همچنین این امر موجب ماندگاری افراد در روستاها و شهرهای کم جمعیت خواهد شد و از این رو لازم است در حوزه توزیع اعتبارات مسئله توسعه متوازن به طور کامل رعایت شود.

کد خبر 1734370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha