ملتی که با کتاب انس بگیرد می تواند فرهنگ خود را ماندگار کند

محمودی فر گفت: ملتی که با کتاب مانوس شود می‌تواند فرهنگ خود را ماندگار و میراث خود را به آینده منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین محمودی فر، عصر امروز یکشنبه (۲۸ آبان) در همایش تقدیر از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی و برگزیدگان کتاب سال استان مرکزی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امری ضروری است و هفته کتاب فرصتی برای تبیین این موضوع در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بدون بستر فرهنگی در هیچ جای جهان به نتیجه مطلوبی منتهی نشده است، افزود: هر ملتی به خواندن کتاب اهتمام جدی داشته باشد در رسیدن به شاخص توسعه قدم برداشته است.

سرپرست کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در توسعه خاطر نشان کرد: توسعه بدون بستر فرهنگ در هیچ جای جهان نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر ما به پیشینه خود و شکوفایی تمدن ایرانی و اسلامی نگاه کنیم می‌بینیم که همه ما را به عنوان یک تمدن بزرگ می‌شناسند ولی جامعه کنونی ما به پدیده شکوهمند کتابخوانی آن طور که شایسته است توجه ندارد.

محمودی فر خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگی باید با تلاش و کوشش و همت خود شعار هفته کتاب و کتابخوانی که آینده خواندی است را در جامعه محقق کنند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه به اعتقاد جامعه شناسان و اهل کتاب ملتی که با کتاب انس بگیرد، می‌تواند فرهنگ خود را ماندگار و میراث خود را به آینده منتقل کند، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم در ترویج مطالعه تلاش کنیم تا نسل کتاب خوان داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم، از ۲ اثر برتر، ۱۹ اثر شایسته تقدیر و ۳۵ خادم در حوزه کتاب تقدیر شد و از کتاب «ردپای یاران» نیز رونمایی شد.

کد خبر 1734449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha