همسران جانبازان، پرستاران بی نام نشان

همسران، مادران و فرزندان جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس پرستاران بی نام و نشانی هستند که از آنان مراقبت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جانبازان، یادگاران دفاع مقدس و افراد شیمایی بازمانده از جنگ که از آنان به عنوان شهدای زنده یاد می کنیم، در بیان خاطرات خود از سختی های جنگ می گویند اما هدف متعالی هیچ گاه مانع ادامه نبرد در بین آنان نشده است.

ضایعه نخاعی، وضعیت شیمایی بدن به بمب های دشمن و ترکش های در بخش های مختلف جسم هر کدام رنجی را به یادگاران دفاع مقدس وارد می سازد که گاهی کاسه صبر سرریز می شود.

درد و مشقت های درمان هر کدام صبر می خواهد اما گاهی این مشکلات تنها متوجه فرد بیمار نیست بلکه اطرافیان آنان نیز باید تحمل و مراقبت کنند.

همسران و فرزندان ایثارگران هر کدام از این رنج ها در حد خسارت شریک هستند و چه شب هایی که با مناجات و پرستاری سپری می شود تا این مدافعان میهن درمان شوند.

نظر جامعه آرامش و راحتی را از زندگی آنان به تصویر کشیده اما آنان کمتر از سختی هایی که تحمل می کنند می گویند و بر همه این مشکلات صبر می کنند.

همسران، مادران و فرزندان جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس پرستاران بی نام و نشانی هستند که از آنان مراقبت می کنند.

همسران جانبازان، پرستاران بی نام نشان

همسران سنگ صبور درد و مشکلات ایثارگران

مسیر جهاد یک بعدی نیست بلکه جنبه های مختلفی دارد از جمله مشارکت همراهان که جلوه ممتاز آن را در پرستاری از یادگاران دفاع مقدس می بینیم.

رضا دادخواه، جانباز دوران دفاع مقدس از خاطرات زندگی خود می گوید که چطور همسرش در خفقان های انقلاب جنگ هشت ساله همراه او بود و امروز نیز همدل و همراه، پرستار او شده است.

این جانباز دفاع مقدس که از داشتن چشم محروم شده، از همراهی همسر خود در سال های بعد از جنگ می گوید که چطور چشم و چراغ خانه بوده و بسیاری از مشکلات را تحمل می کند.

وی ادامه داد: تحمل این مشکلات به آسانی نیست بلکه باید رنج سفر را پذیرفت و امروز به خاطر مشکلات گذشته و پرستاری های پی در پی، همسر نیز دچار مشکل شده و خود به پرستاری دیگر نیاز دارد.

دادخواه خاطرنشان کرد: در این شرایط همه اهل و عیال پرستار شده اند و از پدر و مادر خود نگهداری می کنند و این تبعات جریان جنگ هشت ساله همچنان ادامه دارد.

همسران جانبازان، پرستاران بی نام نشان

رصد دائم جانبازان توسط خانواده ها

رضا قاسمی پور جانباز و یادگار دوران دفاع مقدس که رنج ترکش های بمباران را در سر و بدن خود تحمل می کنند، نیز از خاطراتش و پرستاری های اهل خانواده گفت.

وی با بیان اینکه خانواده همواره نگران هستند، افزود: ترکش ها در مسیر رگ های عصبی قرار گرفته و گاها آرامش و قرار را از بین می برد و در این میان خانواده نقش مهمی دارند.

قاسمی پور ادامه داد: خانواده دائم باید رفت و آمدها را رصد کنند تا در بحران و مشکل قرار نگیرم و مصرف به موقع داروها همیشه مد نظر آن ها است.

بی خبری جامعه از رنج های پنهان و پرستاری های گمنام همسران جانبازان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان به نقش مهم و راهبردی خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: کمتر از رنج ها و مشکلات آنان سخن گفته می شود که البته آنان نیز راضی به بیان نیستند.

مسعود احمدی نیا با بیان اینکه سال ها پس از اتمام جنگ ولی همسران و فرزندان ایثارگران از یادگاران دفاع مقدس پرستاری می کنند، تصریح کرد: این کار آنان فراتر از زمان و مکان رفته و هیچ بهای دنیایی نمی توان آن را جبران کنند.

وی ادامه داد: این خانواده ها سختی هایی را متحمل می شوند که جامعه کمتر از آن خبردارد ولی اگر باخبر باشیم قدردان خواهیم بود و هر کدام در مسیر آنان نقش آفرینی بیشتری خواهیم داشت.

همسران جانبازان، پرستاران بی نام نشان

حمایت بنیاد شهید برای گرفتن پرستار

احمدی نیا با بیان اینکه در برخی از مواقع امکان نگهداری جانبازان برای خانواده آنان مقدور نیست، تصریح کرد: آنان مجبور به گرفتن پرستار می شوند.

وی ادامه داد: خانواده آنان باید نسبت به این موضوع هزینه پرداخت کنند که با پیگیری های صورت گرفته بنیاد شهید در بخشی از هزنه ها کمک می کند.

کد خبر 1734484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha