قصه‌گویی می‌تواند مولفه‌های هویتی و مفاخر استان را به کودکان و نوجوانان معرفی کند

منصوری با اشاره به هویت تاریخی استان مرکزی گفت: قصه‌گویی می‌تواند مولفه‌های هویتی و مفاخر استان را به کودکان و نوجوانان معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، در اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این جشنواره، گفت: کانون در جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که پرسابقه‌ترین مسابقه قصه گویی را در سطح جهان برگزار کند.

 این مقام مسئول به برگزاری مرحله بین‌المللی، جشنواره قصه گویی در شب یلدا اشاره کرد و گفت: این جشنواره بهانه‌ای است که قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم و این مهم که نماد هویتی ماست باردیگر در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه امسال ۹۸۸ قصه در سامانه کانون استان مرکزی بارگزاری شده، ادامه داد: ۳۷۷ اثر برای بخش ملی پایش اولیه شده و از ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه، ۵۳ قصه در مرحله استانی داوری شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت قصه گویی و گسترش فرهنگ قصه گویی در فضای مدارس، دانشگاه‌ها و فضای عمومی جامعه و خانواده‌ها گفت: قصه می‌تواند عامل اتصال بین نسلی در فضای عمومی امروز باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه بخش‌های ویژه‌ای را در این جشنواره به نام غزه و شهید سلیمانی داشتیم، بیان کرد: کودکان و نوجوانان استان مرکزی بار دیگر با شرکت در این جشنواره حمایت خود را از کودکان و نوجوانان مظلوم غزه نشان دادند. 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی استان صنعتی است، گفت: قصه‌گویی در حوزه کارآفرینی از دیگر بخش های مد نظر در این جشنواره است و در استان صنعتی مرکزی، قصه‌گویی می‌تواند ابزار اتصالی بین صنعت و جامعه باشد.

 منصوری با بیان اینکه قصه‌گویی می‌تواند مولفه‌های هویتی و مفاخر استان را به کودکان و نوجوانان معرفی کند، گفت: تمام تلاش ما در کانون در این راستاست که بتوانیم گام کوچکی در این حوزه‌ها برداریم.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: اگر نهادها و مدیران حاکمیتی در سطح استان و ملی در حوزه منابع عمرانی و جذب نیروی انسانی به ما کمک کنند می‌توانیم تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان را در فضای فرهنگی خودمان تحت پوشش قرار دهیم.

گفتی است در پایان این مراسم نفرات برتر قصه گویی در بخش های مختلف با اهدا لوج و هدایایی تقدیر شدند. 

کد خبر 1734699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha