رونمایی از دو اثر تالیفی جدید در باغ فین کاشان

آیین رونمایی دو اثر تالیفی جدید با حضور نویسندگان توسط کتابخانه عمومی امیرکبیر و با همکاری میراث فرهنگی کاشان در محل تالار کنفرانس باغ تاریخی فین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان؛ همزمان با بزرگداشت هفته کتاب، آئین رونمایی از کتاب های «من باهوش هستم» و «من غرغرو نیستم» با حضور نویسندگان اثر، زهرا ساداتی نژاد  دکترای روانشناسی، فرهنگی و مشاور کودک و نوجوان، زهرا آقاجانی نویسنده و مسئول انتشارات کودک و نوجوان «ویزویزک»، زینب سادات واسعی رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشان، ندا کلهر؛ دکترای روانشناسی و تربیت کودک، اعضا فعال کتابخانه و جمعی از فرهنگیان و دوستداران کتاب و کتابخوانی توسط کتابخانه عمومی امیرکبیر با همکاری میراث فرهنگی در محل تالار کنفرانس باغ تاریخی فین برگزار شد.

زهرا ساداتی نژاد، در ابتدای برنامه گفت: جوری جان نویسنده ای است که در حوزه مهارت های زندگی کودک نیز فعال است و قهرمان های داستانش جذابیت خاصی دارد که به راحتی مهارت را به کودک آموزش می‌دهد. هر کودکی در هر جای دنیا با هر فرهنگ، هر جغرافیا و هر طبقه مالی که چشم به این جهان می گشاید با اعتماد به نفس به دنیا می‌آید.

این نویسنده افزود: در واقع اعتماد به نفس از طرف خداوند در ذات او نهادینه شده است. سبک فرزند پروری ما یکی از عوامل مهم در نابود کردن اعتماد به نفس کودکان است و چون این موضوع برای ما دارای اهمیت فراوانی بود سعی در ترجمه این کتاب داشتیم.

رونمایی از دو اثر تالیفی جدید در باغ فین کاشان

در ادامه زهرا آقاجانی، اظهار داشت: عشق به کودک و کار برای کودک، باعث ترجمه این کتاب شد. فردی که کودکی خوبی داشته باشد می‌تواند در تمامی مراحل زندگی سختی‌ها را پشت سر بگذارد. ترجمه کار کودک کار نسبتا سختی است، چون باید لمس شود و به گفتار کودک نزدیک باشد.

ندا کلهر هم ضمن تجلیل از ترجمه این کتاب اظهار داشت: مهارت خودباوری و اعتماد به نفس، مولفه مهمی است که باعث نگرانی والدین شده است.

این نویسنده ادامه داد: قسمتی از کسب این مولفه مربوط به نگاه کودک نسبت به خودش که «خود پنداره» گفته می‌شود و قسمتی را هم خانواده و اجتماع می‌سازد، بنابراین کودکان باید بدانند والدین صفر و صد نیستند بلکه مجموعه‌ای از نقاط قوت و ضعف هستند. در زمینه کسب مهارت‌های کودک، این مولفه ها به خوبی در این کتاب اشاره شده است.

رونمایی از دو اثر تالیفی جدید در باغ فین کاشان

کد خبر 1734734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha