برپایی زیارت عاشورا بصورت هفتگی در امامزاده یحیی(ع) ورامین

مسئول هیئت مکتب الشهدا شهرستان ورامین گفت: زیارت عاشورا بصورت هفتگی در امامزاده یحیی(ع) ورامین برگزار می شود و علاقمندان مکتب اهلبیت(ع) می توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، مسئول هیئت مکتب الشهدا شهرستان ورامین از برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا توسط خادمین این هیئت در آستان مقدس امامزاده یحیی (علیه السلام) به طور ثابت در پنج شنبه هر هفته خبر داد.
حجت الاسلام رضا حشمتی  مسئول هیئت مکتب الشهدا شهرستان ورامین در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران گفت: هدف از برگزاری این مراسم پر فیض ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان، دوری جستن از خط انحراف، الهام گرفتن، درس آموختن و الگو قرار دادن اسوه ‌های هدایت، ترویج روحیه شهادت‌طلبی و ایثار و فداکاری در راه خدا و احیای مکتب و راه و هدف خاندان عصمت‌ می باشد.

گفتنی است، آرامگاه امامزاده یحیی(ع) یکی از جاذبه های مذهبی شهرستان ورامین است که در جنوب شرقی این شهرستان و در محله ی کهنه گل واقع شده است. بنای این آرامگاه در سال 707 هجری قمری احداث شده است.

لازم به ذکر است، بنای امامزاده یحیی (ع) از جمله آثار معماری است که می‌توان ترکیبی از هنرهای مختلف را یک‌جا در آن مشاهده کرد. این امامزاده در فاصله‌ی کمی از مسجد جامع (حدود یک کیلومتر) قرار دارد. هم‌چنین اماکن دیدنی دیگری هم‌چون امامزاده سکینه بانو، قلعه‌ی ایرج و قلعه‌ی سین و... در نزدیکی امامزاده یحیی (ع) وجود دارد که در صورت علاقه‌مند بودن گردشگران به مکان‌های تاریخی می‌توانند از این جاذبه معنوی و تاریخی بازدید نمایند.

کد خبر 1734790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha