باید نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به معنای واقعی کلمه احیا کنیم

امام جمعه شهرستان دنا با اشاره به اینکه کانون ها باید فعال و مدیریت شوند، گفت: باید نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به معنای واقعی کلمه احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا با امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه شهرستان دنا در این نشست مسجد را «هسته مقاومت» دانست و گفت: این بیان امام انقلاب برگرفته از اساس دین است و ما نیروی انقلابی در هر بعد و عرصه ای نیاز به انسان داریم و بهترین جایی که به خوبی می‌تواند این انسان را تحویل ما دهد، مسجد بوده که متعلق به خداوند است.

حجت الاسلام «سید مصطفی واهبی زاده» افزود: وقتی وارد یک فضایی می‌شویم که ما را مستقیماً به سازنده(مسجد) متصل می‌کند، چنین انسانی در هر عرصه‌ای وارد شود، موفق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد مختلف اساس وجودی، فطرتی، اعتقادی و مبانی فکری آنها اگر در مسجد شکل گرفت، چنین افرادی در عرصه‌های تخصصی خود موفق خواهند شد و جامعه‌ای که بر اساس این افراد پایه گذاری شد، جامعه ای متمدن و پیشرفته بوده و می توان چنین جامعه‌ای را به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه شهرستان دنا با اشاره به اینکه خانواده، اجتماع، مدرسه و در همه جاها چنین انسان‌هایی که با مسجد پیوند مستمر داشته اند، موفق هستند، ادامه داد: مسجد همه کاره است و به معنای واقعی کلمه، تمدن سازی که مقام معظم رهبری فرمودند باید در گام دوم شکل بگیرد، جایگاه آن از مسجد است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دوران کرونا، کمک‌های مومنانه، طرح غربالگری شهید سلیمانی بر نقش محوری مسجد در این زمینه‌ها تاکید داشتند و امسال نیز فرمودند که هسته مقاومت مسجد بوده که این موضوع، اهمیت مسجد را در حکمرانی اسلامی بیان می‌کند.

حجت الاسلام واهبی زاده بیان کرد: وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گذاشته شده بسیار خوب هستند ولی موضوعی که برای ما دغدغه بوده، این است که باید تلاش کنیم در شهرستان دنا مساجد فعال باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا ضمن تاکید بر اینکه باید ساختار مسجد و ارکان آن مشخص باشند، گفت: شهرستان دنا، شهر سی سخت و مناطق اطراف آن مثل سایر مناطق استان و کشور دارای زیست متفاوت نسبت به بافت جمعیتی، مبانی فکری، آب و هوا و نیروی انسانی دارای شرایط خاصی است و انتظار می‌رود که مدیران کانون‌ها مشخص و نشست‌هایی نیز با آنها برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر حفظ ساختار مسجد و اینکه هنر اگر در خدمت دین باشد، غوغا می‌کند، یادآور شد: در طرح تعالی ائمه جمعه طرح «منزل، مدرسه و مسجد» را داریم، یعنی دانش آموزی که از منزل برای رفتن به مدرسه خارج می‌شود، باید به مسجد نیز برود که مسجدی شدن فرزندان بر عهده معلمان بوده، تربیت هنرمند نیز توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و تربیت مسجدی نیز بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

حجت الاسلام واهبی زاده ضمن تاکید مجدد بر حفظ ساختار مسجد، خاطرنشان کرد: هنر برای هنرمند، ورزش برای ورزشکار، موسیقی نیز برای اهل موسیقی و ... باشد ولی باید اینها سمت و سوی مسجدی پیدا کنند، یعنی ما باید راه مسجد را برای آنها باز کنیم.

امام جمعه شهرستان دنا با اشاره به اینکه کانون ها باید فعال و مدیریت شوند، تاکید کرد: باید نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به معنای واقعی کلمه احیا کنیم.

وی گفت: افرادی که برای مدیریت کانون انتخاب می‌شوند باید متعهد و متخصص باشند و انتظار می‌رود اعضای کانون‌ها در نماز جمعه حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 1734876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha