نهضت ملی کتابخوانی در استان برنامه ریزی و اجرایی شود

نظری گفت: همان گونه که در موضوع ساخت مسکن، نهضت ملی مسکن  در استان شکل گرفت در حوزه  خوانش کتاب نیز باید نهضت ملی کتابخوانی را برنامه ریزی کنیم و د ر سراسر استان پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در آیین معرفی برگزیدگان سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که در سالن سردار شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد،  ضمن تبریک هفته بسیج بیان کرد: یکی از ویژگی های شاخص خراسان رضوی، وجود مضجع منور امام رضا (ع) است که این استان را به عنوان استان فرهنگی تبدیل کرده است؛ سابقه استان در وجود شخصیت های بزرگ و امکانات و توانمندی های اجرایی، این امکان را فراهم ساخته که اقدامات ویژه در این استان رقم بخورد تا پیشتاز در حوزه فرهنگی باشد و افتخاری برای استان ما باشد.

استاندار خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی برای کمک به فعالین حوزه کتاب، گفت: تولید و خوانش کتاب مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد، بر اساس آمار اعلام شده، تولید کتاب خوب است، اما مسیر ارتقایی به لحاظ کمی و کیفی را باید در این حوزه داشته باشیم و کتاب هایی که تولید می شود، مسئله مهم خواندن آن است و برای این منظور باید خواندن کتاب از کلی خارج و تجزیه شود.

وی با اشاره به موضوع کانون خانواده و افزایش طلاق در کشور و استان خراسان رضوی، گفت: با استفاده از کتاب و خوانش ها به حل این مسله کمک کنیم و به عنوان موضوع اجتماعی و فرهنگی باید تقسیم عملیاتی و حد بندی اجرایی در حوزه استحکام خانواده با استفاده از کتاب ها صورت گیرد.

وی افزود: در این خصوص مدارس و مربیان ورزش که در آن حضور نوجوانان و جوانان بیشتر وجود دارد، نقش مهمی می توانند ایفا کنند؛ معلمان در مدارس و مربیان در اماکن ورزشی می توانند کتاب معرفی کنند و این کار به صورت گسترده صورت گیرد تا موضوع خواندن و مطالعه کتاب متمرکز شود که با این اتفاقحتما نتایج خوبی خواهیم گرفت.

نظری بیان کرد: در موضوعات فرهنگی و استحکام بنیان خانواده باید از ظرفیت ها، بسترها، امکانات و توانمندی هایی که وجود دارد با شیوه های خلاقانه ارشاد در دستور کار قرار دهد و ما آمادگی همکاری هستیم.

وی گفت: همان گونه که در موضوع ساخت مسکن، نهضت ملی مسکن در استان شکل گرفت در حوزه خوانش کتاب نیز باید نهضت ملی کتابخوانی را برنامه ریزی کنیم و در سراسر استان پیگیری کنیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی تجلیل صورت گرفت که در بخش دین: علی جلالیان اکبر نیا  برای مجموعه ۸ جلدی بررسی تحلیلی روایات تفصیلی امام رضا (ع)، محمود ابراهیمی برای کتاب پشتیبان خورشید انتشارات رنگین کتاب و در بخش ادبیات: منصور انوری برای کتاب بر فراز آشیانه انوار انتشارات یاران رضا، در بخش علوم تربیتی: محمد حسن وکیلی برای کتاب تربیت کودک و نوجوان و شایسته تقدیر در بخش ویژه برای کتاب حکایت حجاب، چیستی و چرایی، در بخش علوم سیاسی: سید محمد حسین راجی برای کتاب تبیین با تبیان انتشارات سعدا، در بخش هنر: مجتبی خان قیطاقی برای کتاب آیین جوانمردی در سیرو سلوک خوشنویسان ایران، در بخش چاپ و نشر آثار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری: اسماعیل هاشم آبادی مدیر مسئول موسسه فرهنگی حسینیه هنر تچلیل شدند.

در ادامه مروجان کتاب و فعالان فرهنگی در سی و یکمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛ حسین سعیدی مدیر عامل موسسه انتشارات به نشر، مصطفی طباطبایی مدیر موسسه فرهنگی پاتوق کتاب، رضا حاتمی وفا مدیر موسسه گروه ایده نگاری ثمر، جواد مرتضوی زاده مدیر حسینیه هنر و خانم سلطانی مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم و علیرضا ملکی مدیر کتابفروشی کتاب رسان و علی اکبر روحی مدیر موسسه شهید روحی نیز تجلیل شدند.

پایان پیام/

کد خبر 1734996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha