تخریب مساجد و ابنیه تاریخی، راهبرد صهیونیسم

حملات رژیم صهیونیستی به بناهای تاریخی و مساجد در فلسطین به ویژه غزه راهبردی برای گروه‌های افراطی مانند داعش است که برای بقای خود در سوریه و عراق به تخریب اماکن عبادی و تاریخی اقدام کرد.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به بناهای تاریخی، مساجد، مدارس و بیمارستان‌های غزه در جنگ اخیر در راستای سیاست‌های ۷۵ ساله این رژیم اس که از سال ۱۹۴۸ تا به امروز برای محو آثار اسلامی و مسیحی و تثبت جایگاه خود و یهودی سازی مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی تلاش می کند.

سیاست تخریب مساجد و بناهای تاریخی صهیونیست‌ها راهبردی برای همه گروه‌های نوظهور افراطی از جمله داعش است که برای تثبت جایگاه خود و ایجاد رعب و ترس در منطقه حضور خود دست به تخریب و قتل عام می زنند.

گروه تروریستی تکفیری موسوم به امارات اسلامی عراق شام(داعش) برای برپایی خلافت خود در سوریه و عراق و کشورهای اسلامی از این راهبرد استعماری صهیونیسم کمک می گیرد و در هر مکانی که قدم می گذارد، به تخریب آثار تاریخی و زیارتگاه‌ها و مساجد و حتی قتل عام مردم مخالف خود اقدام می‌کند.

شاید اقدامات گروه‌های افراطی مانند داعش که امروز اثر ناچیزی از این عناصر در سوریه و عراق به جا مانده، برای مردم فلسطین و کسانی که با رویکرد صهیونیسم آشناهستند، عجیب نباشد.

تخریب مساجد و ابنیه تاریخی، راهبرد صهیونیسم برای گروهک‌های افراطی
قرآن سوزی داعش در یکی از مساجد سوریه

عناصر داعش در زمان حضور خود در موصل به ۳۳ چاه نفت در میدان‌های نفتی حمرین، عجیل در صلاح الدین سیطره یافتند و روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تانکر نفت خام از میدان‌های نفتی دیاله و صلاح‌الدین سرقت می کردند.

این عناصر همچنین چاه‌های نفتی شهرهای حسکه و وادی فرات در سوریه و شش پالایشگاه در منطقه مرزی تل ابیض مسلط شدند و به قاچاق آنها اقدام کردند.

این اقدامات علاوه بر تخریب مساجد و بناهای تاریخی شهر موصل و شهر تاریخی نمرود متعلق به امپراطوری عاشور در شمال عراق و ویران کردن شهر باستانی هترا، تخریب بناهای قدیمی و باستانی شهر پالمیرا(تدمر) و شهر رقه وشهرهای دیگر سوریه است.

"داعش" یهدم مسجدا بسوریا بحجة انه تابع لطریقة صوفیة + صور
تخریب مسجد در شهرک تل معروف در سوریه به دست داعش

عناصرداعش بناهای تاریخی و آثار هنری در شهر پالمیرا (تدمر) از جمله معبد تاریخی «بعل» و «طاق نصرت»، «شش تندیس قدیمی از جمله تندیس معروف به شیراللات» را تخریب کردند.

علاوه براینکه گروهک تروریستی داعش بزرگ‌ترین جنایت را علیه میراث باستانی کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه مرتکب شد، کثیف‌ترین جنایت را علیه مردم این کشورها انجام داد که تجارت انسان بود.

داعش برای جذب سرمایه به «تجارت انسان» روی آورد. این اقدام نه تنها عاملی برای جذب نیروهای جدید از مناطق مختلف جهان بود، بلکه با فروش زنان و کودکان به عنوان برده سرمایه زیادی به جیب می زدند. داعش به محض ورود نیروهای جدید، زنان را به عنوان برده در اختیار آنها می‌گذاشت.

اگر اقدامات داعش را به خوبی بررسی کنیم، تشابهات بسیاری بین این گروهک تروریستی و صهیونیسم می بینیم. یکی دیگر از این تشابهات، کمک‌های مادی کشورهای غربی به دو طرف است و کمک‌های مالی غرب و حامیانشان منبع تغذیه آنهاست.

نزدیکی داعش و صهیونیسم از آنجا مشخص می شود که عناصر زخمی داعش برای درمان به رژیم صهیونیستی اعزام می شدند و حتی این رژیم به همراه کشورهای غربی دوره‌های آموزشی برای این گروهک‌تروریستی و سایر گروهک‌ها برگزار می کردند.

هل منعت السلطات المغربیة خطباء المساجد من التعرض لما یجری فی غزة - Tunisie  Telegraph
تخریب مسجد غزه به دست جنگنده‌های صهیونیستی

برهمین اساس می توان گفت که راهبرد رژیم صهیونیستی برای تثبت خود و یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی تخریب مساجد و کلیساها و بناهای تاریخی است، زیرا همه این بناها و مکان‌های عبادی گواهی بر حقانیت ملت فلسطین است.

جنگ غزه شاید بهانه‌ای برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد تا بتواند با تمام قدرت مساجد و بناهای تاریخی این منطقه را علاوه بر قتل عام مردم غزه از بین ببرد. به طوری که صهیونیست‌ها بیش از ۲۰۰ باب مسجد را در غزه تخریب کردند، نزدیک به ۱۰۰ مسجد به طور کامل تخریب شدند که برخی از آنها قدمت صدها ساله داشتند.

تخریب مسجد در غزه به دست رژیم صهیونیستی
تخریب مسجد در غزه به دست رژیم صهیونیستی

این رژیم در طول یک‌ماه گذشته آثار و اماکن تاریخی غزه را که از قدیمی‌ترین شهرهای تخریب مسجد در غزه به دست رژیم صهیونیستیاست، هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داد تا آثار تاریخی و خیابان‌های قدیمی آن را نابود کند.

همه این اتفاقات چه در جریان حمله داعش به کشورهای سوریه و عراق و چه در جریان اقدامات یهودی سازی صهیونیسم در تخریب اماکن قدیمی فلسطین به ویژه غزه،  نقض قوانین بین‌المللی است. زیرا تخریب اماکن تاریخی مغایر با کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه است.

برهمین اساس می توان گفت که جنایت‌های داعش و صهیونیسم در حق مردم و اماکن مذهبی و آثار قدیمی زائیده یک تفکر غربی است که به آنها مجوز تخریب و قتل عام برای ماندگاری در سرزمین‌هایی که متعلق به آنها نیست، صادر می کند.

کد خبر 1735045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha