خانه یاریگران استان مرکزی افتتاح شد

خانه یاریگران استان مرکزی، امروز چهارشنبه (۱ آذر) با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،  محمد امین باقری امروز چهارشنبه (۱ آذر) در آیین بهره‌برداری از خانه یاریگران استان مرکزی در اراک که با حضور باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به جایگاه و اهمیت خود بازگشته‌ است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، با اشاره به اینکه بخش مهمی از تربیت و پرورش آینده سازان ایران اسلامی به دست نهاد آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ وزارتخانه‌ای به اهمیت وزارت آموزش و پرورش در حوزه امنیتی و اجتماعی وجود ندارد.

این مقام مسئول همچنین به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و  ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دانش‌آموزان و قشر جوان، جامعه را تهدید می‌کند و سن اعتیاد در حال کاهش است.

رئیس اداره امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست، گفت: کمک به دانش آموزان و خانواده های آنها از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام «محسن منصوری» با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز «خانه یاری‌گران زندگی» با هدف مهارت افزایی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان و پیشگیری از اعتیاد در این استان افتتاح شده‌ است، افزود: این مرکز در فضایی به مساحت ۲ هزار متر مربع در کانون امام خمینی(ره) اراک فعال است.

کد خبر 1735066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha