آیین بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در استان مرکزی برگزار شد

آیین بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در استان مرکزی امروز (1 آذر) با حضور یاری، مشاور معاون توسعه در امور انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز چهارشنبه (1 آذر ماه) در آیین گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از کتابداران استان مرکزی، با اشاره به گرایش همگان به فضای مجازی و دوری از کتاب، گفت: کتاب یار مهربانی است که هیچ چیز نمی تواند جای آن را بگیرید که آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه آن افزایش قیمت کتاب، سبب خروج این محصول فرهنگی از سبد خانواده شده است، افزود: باید تلاش کنیم تا این یار مهربان همواره در کنارمردم و در سبد خانواده باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کتابداران، بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین عناصر فرهنگی کتابداران هستند چرا که این عزیزان در همه نقاط کشور چه شهری و چه روستایی با عشق و علاقه به فعالیت می پردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در آینده نزدیک افتتاح می شود، گفت: افرادی که منابع غنی و یا مجموعه‌های نفیس کتاب برای اهدا دارند می توانند با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، سایر افراد به ویژه نسل آینده را از مطالعه این کتاب نفیس بهره‌مند کنند.

آیین بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در استان مرکزی برگزار شد

در ادامه این مراسم علی گودرزی‌زاده، نیز با بیان اینکه دنیای امروز کتابخانه‌ها با پیش از این تفاوت پیدا کرده است، گفت: امروز دیگر کتابدار تنها کتابدار صرف نبوده و به آنالیزور اجتماعی و کنشگر فعال در فضای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه کتابدار شخصیت تاثیرگذار در فضای اجتماعی شده است، اظهار کرد: کتابداران با توجه به رویدادهای امروز جامعه، فضا را رصد کرده، اتفاقات را بررسی و با شناسایی استعدادها آنها را به درستی راهبری می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز معیار اندازه‌گیری نهاد برای ارزیابی شاخصه‌ها تغییر کرده و صرفا آمار عضویت و امانت، معیار ارزیابی نخواهد بود، بیان کرد: کتابخانه‌ها در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری وارد شده و تاثیرگذار هستند.

گفتنی است در این مراسم از برگزیده‌های کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در حوزه‌های مختلف و کتابخوانان برتر تقدیر شد.

کد خبر 1735072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha