اهدای بیش از ۴۰۰ جلد کتاب به کانون فرهنگی ام المصائب مسجد فاطمه الزهرا(س)شهرستان نیمروز

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۴۰۰ جلد کتاب به کانون فرهنگی ام المصائب مسجد فاطمه الزهرا(س)شهرستان نیمروز اهدا شد.

حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰۰ جلد کتاب که از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان تامین شده بود به کانون فرهنگی ام المصائب مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای خراشادی بخش صابری شهرستان نیمروز اهدا شد.

 پودینه در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه این هفته در راستای بالابردن سرانه مطالعه و همچنین توانمندسازی نیروی مسجد اهمیت داشت، گفت: هر کانونی که در حوزه کتاب فعال بوده در حوزه کادرسازی نیز موفق عمل کرده است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، افزود: از آمار کتابخانه مخزن دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.                                                                                                                                                            

    مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان به فعالیت کتابخانه های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.                                                                                                                                  

  پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، همجواری با مسجد، مردمی بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.  

وی افزود:  اجرای طرح پالایش کتاب، اهدای کتاب، پخش مستند  کتابخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پخش مستند سرود با موضوع کتاب در شبکه استانی هامون از جمله برنامه های هفته کتاب امسال بود.     

کد خبر 1735168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha