بسیج جهانی علیه رژیم صهیونسیتی دستاورد بزرگ طوفان الاقصی است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: هر چند ابعاد پیروزی مجاهدان غیرتمند فلسطینی در حماسه طوفان الاقصی به صورت کامل بیان نشده اما یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی، شکوهمندی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳ آذرماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های زندگی حضرت زهرا (س)، زندگی بر مدار قناعت و ساده زیستی می باشد و این مهم یکی از نیازهای امروز جامعه ماست.

امام جمعه جازموریان افزود: متاسفانه جامعه امروزی با ورود به تجملات و مسابقه ای که بین افراد در این موضوع وجود دارد خود را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی بیان کرد: افراد با دقت در زندگانی حضرت زهرا (س) که در عین سادگی سرشار از صفا و صمیمیت بود و نتیجه ارزشمندی همچون تربیت فرزندان بزرگ را به همراه داشت متوجه می شوند که این تجملات و تشریفات برگ برنده زندگی نیستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ساده زیستی حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در لحظه لحظه زندگی بانوی بزرگوار اسلام می توان ساده زیستی را دید، در روایات است که وقتی سلمان به منزل آن حضرت مراجعه می کند و می بیند ایشان یک چادر بسیار معمولی پوشیده است تعجب می کند و می گوید: دختران پادشاهان لباس های زربافت پوشیده و بر تخت هایی از طلا می نشینند آن وقت چگونه شما دختر پیامبر اسلام(ص) لباس ساده و معمولی می پوشید؟ حضرت می فرمایند: «یا سلمان، انَّ اللّهَ ذَخَّرَ لَنا الثِّیابَ وَ الْکراسِی لِیوْمٍ آخِرِ». ای سلمان! خدای متعال لباس های زینتی و تخت های طلایی را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است.

خطیب جمعه جازموریان به سالروز تاسیس شجره طیبه بسیج اشاره کرد و ادامه داد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل بسیج و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت و مردمی بودن می‌دانستند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فراگیر بودن، داوطلبانه‌ بودن اعضا، مردمی‌ بودن، پایداری، پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی در برخورد با هر گونه تهدید فرهنگی و نظامی را از ویژگی‌های بسیج برشمرده‌اند.

امام جمعه جازموریان اظهار کرد: هر چند ابعاد پیروزی مجاهدان غیرتمند فلسطینی در حماسه طوفان الاقصی به صورت کامل بیان نشده اما یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی، شکوهمندی تجمع‌ها و راهپیمایی‌های مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاب‌ آوری را از بسیج مردم دنیا رقم زده و دستاوردی جهانی را به‌ وجود آورده که صهیونیست‌ها حتی فکر آن را هم نمی‌کردند.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: این جنگ، نه فقط جنگ فلسطین و اسرائیل، نه جنگ مقاومت و استکبار، نه جنگ کفر و اسلام بلکه جنگ شرافت انسانی با رذالت و خباثت شیطانی است.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری، ابراز کرد: نگاه راهبردی نتیجه برقراری نسبت بنیادی میان غایات حکمرانی و عمل است در اثر چنین رویکردی است که کنشگری‌ ها در همه عرصه های حکمرانی در راستای تحقق غایات نظام سیاسی سامان دهی می‌شود.

وی اضافه کرد: نگاه راهبردی است که جایگاه این عرصه ها را ارتقاء می‌دهد و اهمیت آنها را دو صد چندان می‌گرداند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ویژگی بارز مقام معظم رهبری در امر حکمرانی، تاکید کرد: ایشان از افق تحقق غایات نظام اسلامی به عرصه‌های حکمرانی نگاه می‌کند بنابراین همواره در تعامل و گفتگو با مردم و مسئولین بر این نگاه راهبردی وفادار بماند.

امام جمعه جازموریان بیان کرد: ولی فقیه در  دیدار صمیمانه با ورزشکاران و مدال آوران نگاه راهبردی جمهوری اسلامی به ورزش را بر پایه غایت سیاسی "ایران قوی" تبیین کردند.

وی تصریح کرد: شعار ایران قوی از مهم ترین غایات است که ولی فقیه خود را ملزم به پیگیری آن از مسئولین و گفتگو با مردم کرده و در هر فرصتی غایت ایران قوی را گوشزد می‌کنند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: بر همین اساس که ولی فقیه با نگاه راهبردی به تبیین جایگاه و اهمیت ورزش در جمهوری اسلامی می‌پردازد، ورزش در این نگاه به مثابه کنشی روزمره و عادی تلقی نمی‌شود زیرا ورزش در نسبت با غایت" ایران قوی" تفسیر شده است.

خطیب جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: از نیازمندی‌ها و لوازم شکل گیری ایران قوی، اهمیت دادن به مقوله ورزش است، ایران قوی به جامعه‌ای با روحیه‌ ورزشی نیاز دارد.

وی ابراز کرد: ورزش جسم آدمی را چابک و سر حال نگه می‌دارد و رخوت و سستی را از جامعه دور می‌سازد از این رو، ولی فقیه لازمه ایران قوی را در ورزش قوی می‌دانند و از همین منظر به لوازم تحقق ورزش قوی اشاره فرمودند.

حجت الاسلام صادقی گفت: رهبری فرمودند؛ من می‌گویم ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، ما شعار «ایران قوی» داده‌ایم دیگر؛ ورزش ایران قوی باید یک ورزش قوی باشد.

کد خبر 1735278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha